Gå til innhold

Dere med store babyer ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min er 3 mnd og veier over 8 kilo (70 lang). Bør jeg gi annen mat fra 4 mnd - eller ikke? Har tydeligvis veldig feit melk ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg også på... Min er også noe sånt..

Skrevet

Så lenge babyen vokser og er fornøyd med morsmelk så trenger du nok ikke gå over til noe annet. Min er også stor, nesten åtte kilo og 65 cm lang - har lyst til å fullamme til han er seks månder hvis han er fornøyd med det. Han er nå 3,5mnd.

Skrevet

Han er veeeldig fornøyd med morsmelk, men ... er jo litt upraktisk at han vokser SÅ fort. Kan høre på helsestasjonen hva de anbefaler ... Vil gjerne amme han lenger, men kanskje supplere med ting som metter, men ikke er så fetende ...

Skrevet

Jeg fikk svar på helsestasjon at fullammete babyer kan bli så store de bare vil:) Det er når de spiser annen mat at det er bekymringsfullt at de legger på seg for mye.. Jeg fullammet (nesten helt) til 6 mnd, og begynte med smaksprøver på annen mat da. Etter dette har vektkurven flatet ut. Hun er fremdeles stor, men har strekt seg mer enn hun har lagt på seg.

Skrevet

Men høyden har vel ikke noe med hvor mye mat de får? Han må da være utroolig lang til å være 3 mnd miramis&mio.. :) Min gutt på 10 mnd er 71,5 cm..

Da han var 3 mnd var han 6230g og 62cm..

Skrevet

Hei!

Min gutt var 8,6 kg på tre måneder.. Og 66 lang.

Nå er han 5 mnd og veier over 10 kg. Han får bare morsmelk enda. Begynner med grøt den dagen harn blir 6 mnd hadde jeg tenkt. Han sover 10 timers netter, da, så da stresser jeg ikke med å begynne med noe... Hadde han begynt å våke på nettene, hadde jeg begynt med grøt nå.. Ganske heftig å fullamme en på snart 11 kg.. hihi

Skrevet

Har også en stor gutt. Han er 3,5 mnd og 9,5 kg og 70cm....han får bare mm. Helsesøstra sa at jeg bare skulle fortsette med mm så lenge han er fornøyd!

Skrevet

Miramis & Mio

synes ikke han var så tung i forhold til lengden jeg da. og enormt lang da, jonas var 70 lang når han var 5 måneder og alle sier til meg sååååååå lang han er. men så er pappaen nesten 2 meter selv da.

men når han var 3 mnd var jonas 63 cm, 7340 gram.

når det gjelder mat ville jeg hørt med helsestasjonen, men kan se for meg at de bare sier at du kan fortsette å amme, og vente med grøt og mme. da mm ernærte barn ikke blir feite.........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...