Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så vidt begynt å introdusere grøt siste uken, men han liker visst ikke det, selv om jeg moser banan oppi. Prøvd to typer grøt. Banan var det første jeg introduserte, og dette liker han. Sviskemos går ned på høykant. Har forsøkt å blande den inn i grøten, men han lar seg ikke lure.... noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvor gammel er han?

det kan være en ide å utsette grøtintroen i en uke, har hørt om mange her inne som har hatt suksess med det.

hvis ikke det hjelper, prøv enda flere grøttyper, det finnes masse i dagligvare og helsekost.

fruktmoser finnes det også mye av, så grøten kan varieres i det uendelige!

jeg bruker også litt eplejuice oppi en gang i blandt, for forandringens skyld!

og noen barn liker ikke grøt, rett og slett!!

hvis han spiser middagsmat uten problemer, kan du lagre grønnsaksmoser med ris og mais. jeg bruker å lage tomatsaus, grsaker og hirseflak til sara (hirseflak kjøper jeg i helsekosten, skyller de og bløtlegger i ca 5 min, kokes i ca 10 min)

dette er jo greie erstattninger for grøt!

har du problemer med middagsmat også, er mitt beste tips å tilsette masse mais i grønnsaksblandingen!

sara brakk seg av rein potetmos, og gulrotmos, så vi har alltid gitt blandinger, brukt mye brokkoli og enda mer mais sammen med det jeg finner i kjøleskapet. etterhvert gikk det fint å droppe maisen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...