Gå til innhold

gravid m ppiller-termin og ultralyd uke??

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg var på ultralyd,og aner ikke hvor langt jeg er på vei,da så de en tom fostersekk,som skulle tilsvare ca 6 uker.fikk ny time til ul ti dager etter,og da sier de at om de ikke kan se noe da,(onsdag denne uka)skal jeg skrape ut torsdag.altså dagen etter.Er dette vanlig?

noen som vet noe om når alt skal synes på ul når man faktisk ikke aner hvor langt man er på vei?kan man måle en graviditets lengde på en fostersekk?

Fortsetter under...

Jeg er 10 uker på vei og har allerede vært på 2 ul.

Den første ul var jeg i min 6 uke. Da så de ingen ting, bortsett fra forandrete slimhinner - noe som kunne tyde på graviditet. De regnet med at jeg bare var 3 uker på vei eller så var fosteret gått til grunne.

Fikk ny ul en uke etter dette. Og da så vi plutselig plomme, fosteranlegg og hjerteaktivitet. Da fikk jeg plutselig bedskjed om at jeg var 6-7 uker på vei...

Så min erfaring er at disse spirene vokser veeeldig ugjevnt!!!!

Hadde vært skeptisk til utskrapning dagen etter en sjekk jeg tror jeg...

Ellers skal jeg på ny ul om litt for å finne ut eksakt når jeg har termin.

Ble også gravid på p-piller ser du ;)

Ønsker deg masse lykke til på ul i hvertfall. Krysser fingrer.

Er vel kanskje i dag du skal om jeg ikke tar helt feil

Hvordan gikk det??

hei!og tusen takk for svaret:)

det var i dag,ja,og plutselig så de en liten spire der,og ett hjerte som banket:)og jeg som har gått og vært kjempenervøs i ti dager..

de vet ikke helt hvor langt jeg er på vei enda,men hun trodde fem uker og seks dager.

så da er det nok veldig forskjellig ja.jeg tror egentlig jeg er litt lenger på vei enn det,men det vil vel tiden vise!

i dag er hvertfall en glad dag her i huset,jeg går bare og tenker på det lille hjertet,og gråter av glede,og sover:D

B:)

Så godt å høre :)

Ja det er godt mulig du er lengre på vei, som sagt så vokser spierene veldig i rykk og napp i starten. Jeg hoppet jo selv fra uke 3 til uke 7 på en uke;)

Lykke til videre i svangerskapet da:)

Forresten - hvilket p-pille merke ble du gravid på?

Ble selv gravid med synfase p-piller. Glemte 2 piller på rad, men ventet da med sex i 2uker.

Ganske utrolig altså - i tillegg har jeg bare en eggleder.

hehe, må være selveste jesusbarnet jeg bærer på.

oi:)

jeg skal på enda en ultralyd til uka,vil kanksje tro jeg også hopper litt da:)

jeg brukte cerazette minipiller,ble gravid til tross for at jeg tok de som det sto,ikke oppkast eller diare.i fjor ble jeg gravid m spiral,da..han fyren her mener han er supermann i cellene sine,meget mulig;)

supermann og jesus,hehe:)

lykke til du også,spennende tider dette her:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...