jente2008+septemberbaby2011 Skrevet 11. august 2008 #1 Skrevet 11. august 2008 Det er nøyaktig 12 timer siden hun fikk vaksinen. Hun er veldig varm, svett og urolig. Hadde masse avføring og virka utilpass. Har skifta på henne, og skifta senga også. Gitt henne en stikkpille. Hun hadde bare 38,8 grader i feber, men valgte å gi henne en stikkpille likevel da hun virker smertepåvirket og plaget i tillegg. Litt smågråt. Av en eller annen grunn vil jeg bare vite fra noen av dere at jeg gjør det greit nå. (Er alene atm, og er syk selv i dag, så føler meg litt usikker på det meste her i gården akkurat nå). Får tusle meg i seng og se hvordan det går.. :-)
cammiss Skrevet 11. august 2008 #2 Skrevet 11. august 2008 for meg(tobarnsmor)med minstemann på 3mnd- så høres det riktig ut- Vi fikk beskjed hos legen da junior fikk sprøyter forrige mandag, at hvis feberen kom over 39 så skulle vi kontakte lege. dvs at hvis du måler henne en halv time etter at hun har fått stikkpille så skal feberen ha gått ned- hvis den derimot fortsetter å stige- ville jeg ringt legevakten for å høre. (veldig lurt å bare ta en telefon hvis man er bekymret) hvor gammel er datteren din? det er lurt å gi febernedsettende eller smertestillende når barnet ikke har det bra. lurt med "kaldt" rom- men følg med på feberen. noter gjerne ned slik at du kan gi et større bilde hvis du skal ringe legevakten. Lykke til!
jente2008+septemberbaby2011 Skrevet 11. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. august 2008 Hin fikk stikkpillen for snart 1 time siden, og hun er 3 mnd. Hører hun er våken, og har vært inne til henne. Hun patter på fingrene og småprater, og litt små-ulykkelige utbrudd i blandt, så da går jeg inn til henne og gir smok og kjenner på hodet hennes. Skal måle feberen på ny straks! Takk for gode råd alltid så godt å få fine svar her inne, for jeg tar de faktisk til meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå