Gå til innhold

Vinterdress.......dere med erfaring........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Troll...........er jo god, men er den "verd det"...........prismessig?

Hva med Reima, er dette like god kvalitet, til mindre kroner?

Reflex sine dresser da?

Min er en jente på 2,5 som går 100% i bhg.

Hva annbefaler damer med erfaring??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har hatt et par dresser fra Leketøy (Storrmberg) som jeg har vært fornøyd med. Bestilte en på nettet til eldstemann i fjor, vind og vanntett og med avtagbart for. Den har vært super til en VELDIG aktiv ute-gutt (blir alltid mest sølete og våt av alle sammen føles det ut som noen ganger... :) ) Og prisen på Leketøy sine dresser er ganske grei sammenliknet med de virkelig dyre merkene. Enkelt å bestille på nett også! :)

Skrevet

Hvor på nettet har de disse?, har du noen adresser?

Jeg har tidligere brukt Troll dress med avtagbart for til tulla mi på 3,5 år. Er kjempefornøyd med den dressen, men den er jo litt dyr.

Men nå har de ikke i hennes størrelse på Baldrian.no der jeg har bestillt før.

Noen som har linker til nettsteder som selger gode dresser, gjerne Troll dressen også.?

Skrevet

Med ett unntak har vi bare brukt Reflex; anbefales på det varmeste!

Kvaliteten på utedressene er såpass god at minstemann har arvet etter eldste! Jeg anbefaler deg å prøve dressen på jenta før du kjøper, for jeg vet noen som synes dressen er for kort i ryggen.

Skrevet

kidsfashion.no har lego og troll vinterdresser :-)

Skrevet

mener å huske at sportsbutikken xxl.no har Leketøy (Stormberg) dresser.

Skrevet

Jeg hadde reflex sin 2-delte dress til storesøster i fjor vinter og er superfornøyd med den. De er veldig fornøyd med reflex sine dresser i bhgen hennes.

Tenkte alikevel at jeg ville nevne at jeg kjøpte reima til henne i vårdressen og reflex til lillebror pga han hadde ikke bhgplass da. Og jeg hadde betalt de 500 kr ekstra for den reima dressen uten å nøle hvis jeg fikk valget.

Men prøv de på henne uansett før du bestemmer deg.

Skrevet

Har prøvd troll dressen og den var bra den, men på våte dager trakk det vann opp gjennom bena på den innerste ulldressen. Vi bor på vestlandet så vi har nok av våte vinterdager:-) I fjor kjøpte jeg mikk-line dress, samme prinsippet, vann/vindtett dress med avtagbar ulldress inni. Det er den suverent beste dressen som finnes! Nederst på ulldressen er det en kant med vanntett stoff som gjør at den ikke trekker vann oppover. Kjøpte på stiligheten.no i fjor. Kan virkelig anbefales!!!! Dressen er dessuten mye billigere enn troll, tror jeg betalte 799, men det var litt billigere for str 98 og nedover.

Skrevet

vi bruker kun helly vi,

men det er viktig å være klar over at det er forskjellige dresser til forskjellig bruk..

en hellytechdress f eks blir ødelagt hvis den ikke blir brukt kun i snø...

Skrevet

Brukte Reima første bhg året, og litt i andre.. Kjempe fornøyd, men bør jo være det med tanke på pris.. Men til jul i fjor fikk sønnen Name It dress - feil str så byttet den.. Derfor vet jeg prisen 249 kr - og for en knall dress.. Dressen kunne være våt på utsiden, men like tørr inni.. Helt topp!! Så den anbefalles, men den er blitt for liten. Sønnen ha strekt seg veldig i det siste. Så vinteren som kommer skal han bruke Helly Hansen, fikk av sin oldemor. Aldri hatt vinterdress fra HH før så spent på hvordan den er.

Skrevet

jenta mi på 4,5 har hatt reima tec sia ho var 1,5 år og er superfornøyd..

de selger på jobb og fritid, e noe salg au(=

Den er lett og god å bevege seg i(=

• 2 uker senere...
Skrevet

Hadde Troll det første året, og var fornøyd. Har hatt Reima Tec i to år nå, og er fornøyd med at den holder seg tørr og varm. MEN jenta vår har slitt hull hver sesong, så Reima tåler ikke "aking-på-fjellet-testen" :-P

I år går vi tilbake til Troll. Den skal visst være mere slitesterk.

Skrevet

Jeg har samme erfaring som deg over. Har hatt både Reima og Troll. Begge er supre, men holder en knapp på Troll. De er mer slitesterke. For de aller minste er det nok det samme, Troll eller Reima, men for aktive gutter og jenter fra 3-4 år og oppover trenger de noe som tåler aktiv lek, og som er slitesterkt. Da er Troll en sikker vinner spør du meg.....

Gjest Filifjonka
Skrevet

En ting du bør være obs på angående Reima Tec: Den er ikke slitesterk. Den tåler ikke aktiv lek på bar mark. Da blir den veldig slitt. Den tåler heller ikke tørkeskap, og i mange barnehager henger de ansatte dressen automatisk inn i skapet.

Vi har hatt en Refleksdress, den var utrolig slitesterk og vi var kjempefornøyd.

I de siste årene har vi brukt Skogstad. Den syns jeg er den beste.

• 2 uker senere...
Skrevet

Reimatec+ er veldig slitesterk! Syns den er glimrende! I tillegg greier han lett å kle den på selv!

• 2 uker senere...
Skrevet

Har brukt mest name it til min jente og er kjempefornøyd med den :)

Billig er den også:)

• 4 uker senere...
Skrevet

På www.mammaogmeg.no har de Troll- dresser:) Kjempe fornøyd med Troll!

Skrevet

Vi kjøpte reima dress det første året i barnehagen, men fikk beskjed fra de ansatte at det var flere som var svært misfornøyde med den fordi den ikke var så slitesterk, og at reima passer bedre for litt større barn.

Så vi gikk for troll dressen, og den er super! Den er slitesterk, vanntett og ikke minst er det praktisk med ull. Ull varmer (selv når den er våt) og ulldressen kan tas ut å brukes under regntøy på regnværsdager, i tillegg fungerere dressen fint som både høst/vinter/vår dress siden man kan ta ut ulldressen. Datteren min brukte dressen sin i 2 år, og vi fikk kjempeskryt fra barnehagen om at hun alltid var tørr, uansett hvor sørpete det hadde vært!! I år har vi kjøpt ny, helt lik fordi vi har vært fornnøyde. Dressen ble ikke byttet ut pga slitasje, men pga den har blitt for liten. Den kunne fint blitt brukt et år til minst, og ulldressen er som ny!!

Anbefales fra meg hvertfall, selv om den er dyr..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...