Gå til innhold

Dr Torkil P Andersen eller andre som har peiling på ketolyse


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei! :)

 

Jeg lurer på å gå på denne dietten, jeg må ned 20-25 kg. Jeg er 170 og veier 88 kg nå.

 

Men hva gjør jeg etter at jeg har gått ned? Jeg er veldig redd for å jo-jo-slanke meg, da jeg har gjort dette flere ganger før.

 

Noen som vet eller har erfaring?

 

Setter pris på svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes en bok på www.ketolyse.no som heter Etter slankekuren. Der står det sikkert masse om dette. Jeg skal bestille den sammen med startpakken, tenkte jeg. Begynner ketolysekuren på mandag :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PÅ kuren kutter du karbohydratmengden i kosten ned til et minimum ac 15 g pr dag. Dette bør hovedsaklig komme fra grønnsaker, men du spiser egg, fløte, rømme, ost, kjøtt, fisk og smør (kort fortalt).

 

Det er balansen mellom fett/karbohydrater som gjør at du går ned. Når du reduserer karbene (PÅ kuren) må du øke fettmengden i kosten. Når du er ferdig med kuren skal du gradvis (og gradvis er nøkkelordet), øke karb.-mengden pr dag, og da kutter du gradvis ut fettet. Det vil si at du spiser mer karber, men magrere. Et kosthold a la Lindberg er da å foretrekke, og du kan aldri gå tilbake til det kostholdet du hadde tidligere - som sannsynligvis var grunnen til overvekt (er i hverfall det for mange), da vil du gå opp.

 

Ketolysekuren er en pangstart på et varig vekttap, og en varig kostholdsendring som skal vare livet ut. Ketolyse er en kur, det er kostholdet etterpå som er den varige endringen :o) Lykke til!

 

Har selv gått ned 10 kg tidligere på ketolyse og er nå i gange med de 11 siste. Anbefales! Lett å kontrollere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...