Gå til innhold

min første dag på ketolysekuren, nå er jeg igang!! noen andre på denne kuren her, med tips ol?


Meg og mini med ny spire :)

Anbefalte innlegg

er veldig usikker egentlig, men prøver så godt jeg kan. dette har jeg spist i dag, er redd det er litt for lite karber. dagen i dag ble litt rar, siden dagen ikke begynnte før 12 for meg.

 

mandag 11.08

 

2 egg

1-2 ss smør, brelett

5 skiver salami

8 skiver agurk

3-4 ss majones

 

1 tapas pølse, 40gram(rema, 3 karb per 100 gram)

 

1 stor skinkebiff

ca 10 brokkolitopper og litt sopp surret i fløte

 

100 gram ost(sånn tomat-ost eller noe, med 0 karb)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns det ser helt fint ut. :o) Lukke til :o) Husk på å prøve å variere tilbehøret underveis, salater/grønnsaker til middag så du ikke går så fort lei.

 

Du lurer litt på mengden, men du skal ikke tenke så mye på det. De fleste blir mindre sultne på ketolyse, fordi man har "overvekt" av fett og proteiner i kosten og dette metter veldig! Spis når du er sulten, og til du er mett, og pass på karb.mengden i løpet av dagen, så går det strålende :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er dag 2 , og jeg føler jeg har spist litt for mye i dag.. var så sugen, og spiste derfor mer en jeg trengte ved et par måltider.. men, tror jeg holder grensa på karb, allikevel.

 

testet med strips i dag, og fikk utslag på 10, dvs den nest svakeste rosa, det vil vel si at jeg er i ketose, mest sannsynnlig? vertfall på vei inn.

 

TIRSDAG

2 stekte egg, i smør

5 baconskiver

70 gram rå blomkål

2 ss majones, ekte

 

 

2 kyllinglår

1 neve salat

litt agurk

bittelitt løk

1 ss seterrømme

 

noen tynne skiver fenalår

 

biffstrimler og sopp, stekt

5 ts seterrømme

2 skiver norvegia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns fortsatt det ser veldig fint ut jeg da :o) Ikke for mye heller tror jeg, bare vær litt obs på løk, har relativt høyt kabr.innhold, men hvis det er "bittelitt" har det nok ikke gått ut over maksmengden pr dag ;o)

 

Ang. ketose: Det har ikke noe å si hvor mørk stixen blir for hvor fort/hvor mye du går ned i vekt. Hvor mye/lite ketoner som vises i urinen kommer bl.a an på om det er lenge siden du har drukket (konsentrert urin, "mye" ketoner - dermed mørkere stix) eller om du er flink å drikke jevnt med mye vann dagen igjennom (lysere stix - jevn utskillelse av ketoner hele tiden). Noen får ikke utslag på stixene i det hele tatt, men er likevel i ketose, så ikke heng deg opp i dem ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så fint:) dette er spennende, om jeg går noe ned i vekt da.. i går kveld følte jeg meg helt elendig rett og slett, hodeverk, svimmel, tåkete og begynnte å kaldsvette.. tror jeg var trøtt i tillegg.. er mye bedr ei dag igjen, men føler meg litt i en "tåke" på en måte.. satser å det går over.. ånden har også blitt møkk..æsj

 

men da gjør jeg vel noe rett da.hehe

 

takk for at du gidder å lese innleggene mine wollafruen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig. Ikke uvanlige "bivirkniger" i starten av kuren, de du nevner. Kroppen driver jo og omstiller seg helt, fra å få karbohydrater som energi, til å bruke av egne fettlagre, det krever sitt ;o)

 

Syns det er litt "koselig" (hm...kanskje ikke rette ordet?!) å følge med andre ketolyseslankere, jeg jobber med trening og ofte er kostholdsveiledning en del av samtalene på jobb (både med kunder og ansatte), og jeg vet hvor viktig det er med oppfølging, særlig i starten av sånne omlegginger. Blir spennende å se hvilke erfaringer du gjør deg etter hvert. Fortsatt lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

da har jeg laget en egen "ketolyseklubb", og har lagt inn dag nr 3 der. er fortsatt i ketose, litt mørkere utslag i dag enn i går.:) juhu håper det viser på vekta snart.. utolmodig jah..

 

jeg må uheldigvis ty til litt fun light, og store IFA, er dette veldig dumt?? takler ikke denne ekle smaken i munnen hele tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...