Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei skal ha jentungen i barnehagen til høsten. Trodde at alle barnehager åpnet klokken 7 jeg, men der tok jeg litt feil. Her åpner visst ikke barnehagen før halv åtte..skjønner ikke åssen jeg skal få ordnet dette jeg. For jeg skal i praksis på sykehuset som starter klokken 7, halv 8 om morgenen, og da rekker jeg jo ikke å levere barnet i barnehagen. Og mannen rekker det heller ikke, siden han også skal tidlig på jobb. Åssen gjør dere andre det?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138432398-%C3%A5pningstider-i-barnehage/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man må bare ordne seg. Kanskje du får komme litt senere? Her i Bergen åpner de fleste kommunale barnehager halv åtte.

Eventuelt finnes det kanskje noen andre foreldre som du kan levere barnet til som kan ta det videre til barnehagen.

de fleste andre barnehager her åpner enten halv 7 eller 7, så trodde egentlig det ikke var noen forskjell.. kjenner ingen andre her som jeg bor..Er studen, såb blir vannskelig å komme senere i praksis for det starter halv åtte,og de er ganske vannskelig der...men kan være jeg heller får ta henne ut av barnehagen, og få en dagmamma, for ser ut til at dette kan bli vannskelig..

Hos oss åpner bhg kl. 07.30 og er åpen til kl. 17.00. Men hentetid er maks 16.45. Jeg er alenemor og begynner ikke på skolen før 08.30 og er ferdig kl. 17. Heldigvis bor jeg ved siden av mamma, så hun henter sønnen min i bhg når hun kommer hjem fra jobben kl. 15.30. Så vi er heldig med tiden.

Annonse

kanskje du skulle ha sjekket det før du søkte på den barnehagen????

her i kommunen så er åpningstidene forskjellig far bhg til bhg......

f.eks baernehagen der jeg jobber åpner 0715(jeg har 20 min reise vei) og guttungens bhg åpner ikke før 0730..... og min bhg stenger 1645, og gutten sin stenger 1630...... manne min har måtte fått til en avtale at han de dagene jeg ikke får levert, så kommer han seinere på jobb og tar det igjen på ettermiddagen.....

de fleste bhg åpnr 07.30...

Slik er det å ha barn...man har rett til å jobbe 80 % når man har barn under 10 år..så det er jo en prioritering.

Så er det vel ikke akkurat det beste for ungen heller.., og være i bhg lengere enn du er på jobb...

Barnehagen til jenta mi åpner også kl 07.30. Det gjør forresten de aller fleste bgh i området her. Samboeren min har, som mange andre foreldre, ordnet egen avtale med arbeidsgiver. I utgangspunktet begynner han kl 8 på jobb, men har fått endret det til 8.30. En slik avtale er nok svært vanlig.

Siden du skal i praksis, bør vel mannen din kunne komme noe senere på jobb? I hvert fall i den perioden? Sånn at han kan stå for leveringa i bhg da.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...