Anonym bruker Skrevet 11. august 2008 #1 Skrevet 11. august 2008 Snuppa nekter plent, vil ikke "pusse" selv engang...... jeg sliter MAX!
Anonym bruker Skrevet 11. august 2008 #2 Skrevet 11. august 2008 Hold ut -det blir bedre er mitt tips
Alba44 Skrevet 11. august 2008 #4 Skrevet 11. august 2008 Her er det tvangspussing. Dessverre. Føler vi har prøvd vi kan komme på av forslag. Håper det blir bedre etterhvert..
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 11. august 2008 #5 Skrevet 11. august 2008 Tvangspussing her også, det er like kjipt for både hun og oss. Men tennene må jo pusses, så vi håper det går lettere etterhvert.
Chiquita Bananas Skrevet 13. august 2008 #6 Skrevet 13. august 2008 Sliter selv med tannpussen og lurte faktisk på om jeg var den eneste... men det jeg gjør er å gi ham noe å leke med som han blir litt opptatt av og da gaper han automatisk når jeg har tannkosten foran munnen. Og da må jeg være rimelig kjapp !! Men jeg fant ut at det gikk bedre om jeg startet nede først og pusset fort frem og tilbake på begge sider før jeg lot ham svelge litt og da prøve meg oppe. Det er vanskeligst oppe av en rar grunn. Og hvis vi pusser våre tenner så vil han også eller at han kan få pusse våre tenner så får vi pusse hans....
Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #7 Skrevet 13. august 2008 Min er litt over to år da, men svarer likevel:) Jeg har fått tak i tannbørste med ole brum-motiv. Tar den frem og sier at nå skal ole brum pusse tennene dine. Han liker ole brum, og får kikke på bildet før vi pusser. Får også holde børsten under springen. Han gaper da faktisk for ole brum:) Roser han mens jeg pusser, så flink som gaper etc.Til slutt får han pusse selv og sette tannkosten i glasset. Hvis han ikke kommer for å pusse, begynner jeg å pusse mine tenner, da kommer han løpende:)
Anonym bruker Skrevet 13. august 2008 #8 Skrevet 13. august 2008 Vi slet litt en liten stund, da lot jeg hun pusse mine tenner ,mens jeg pusset hennes det var en hit.. nå pusser jeg bare hennes tenner mens jeg synger litt så får hun pusse litt selv.. 15.mnd nå
Lykkekløver Skrevet 14. august 2008 #9 Skrevet 14. august 2008 Jeg kjøpte en elektrisk tannbørste som spiller en liten melodisnutt etter 1 min. Det er en rød Mikke mus tannbørste. Han får lov å børste selv etter at jeg har pusset tennene hans ferdig og deT er stor stas!! Tannpussen var et mareritt før den elektriske tannbørsten kom i hus! Den anbefales!!
Gjest Skrevet 14. august 2008 #10 Skrevet 14. august 2008 Jeg lot småen prøve min tannbørste, og det var kjempespennende. Så fikk han sin egen tannbørste i voksen-størrelse, og nå pusser vi som bare det De dagene han ikke er helt med pusser vi sammen, jeg med min børste, og han med sin. Titter i speilet mens vi pusser, det liker han best.
Lillemor-74 Skrevet 14. august 2008 #11 Skrevet 14. august 2008 Gutten vår har også voksenstørrelse "pysse" - han var hele tiden inne på badet og stjal våre tannkoster - den lille babypussekosten ville han ikke bruke! Så han fikk sin egen store - og den står ved siden av våres. Så nå står vi på badet på rekke og rad og pusser i vei - han har en liten krakk å stå på. Det blir ofte grining når vi sier vi er ferdige!
Anonym bruker Skrevet 14. august 2008 #12 Skrevet 14. august 2008 Hold ut! Ikke lag for mye styr rundt pussingen. Her pusser vi til tannpussesanger (puss puss så får du en suss, det blir ikke hull i en tann som er ren), og maaaasse ros. Når han (13 mnd) hører at han skal pusse tennene så gaper han og sier Aaa. Og pusse skal vi, der er det ingen rom for unnasluntring.
Kaja_07 Skrevet 15. august 2008 #13 Skrevet 15. august 2008 Tvangspussing her og - men nå begynner det å gå mye bedre. Måtte ofte tulle litt for å få han til å le - og så fort han åpnet munnen måtte jeg skynde meg å pusse. Nå åpner han som regel frivillig - men det har tatt noen måneder. Han får også alltid pusse selv til slutt. Lykke til.
Gjest Skrevet 15. august 2008 #14 Skrevet 15. august 2008 Vi var på hytte uten innlagt vann i sommer, så der pusset vi med å dyppe i tannglass. Det var en hit! Hun fikk stå på en krakk, dyppe selv og se seg i speilet. Hun fikk pusse litt selv først, så pusset vi med tannkrem og så pusset hun litt selv igjen. Hun ville helst ikke slutte... Hun lærte til og med å spytte ut. Etter at vi kom hjem fortsatte det å være stas når hun får stå på krakk forran vasken og dyppe kosten under vannstrålen selv. Og med en fluorpille som premie hver kveld går det enda lettere. Hun er snart 2.
**chrissy-the sweetest thing** Skrevet 15. august 2008 #15 Skrevet 15. august 2008 Vi pusser hver eneste tann trallalllaalllaalla, å sangen stopper hver gang de ikke vil åpne munnen , og begynner når de lar meg pusse;-) De elsker den sangen og det er det eneste som gjør at de åpner munnen. gjør pussingen til en lek:-9
Sundance Skrevet 15. august 2008 #16 Skrevet 15. august 2008 jeg har ingen barn, gravid i uke 31. men tante ungene som jeg har passe masse fra nyfødt, hadde 2 tannbørster, en "min" og en "demmes" jeg pussa først og dem etter på. funket veldig bra, og fluxen er stor stas å få etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå