Gå til innhold

Jeg er da ikke feit, eller er jeg det?


lanna

Anbefalte innlegg

158 cm høy og veier 64. Holder på å slanke meg. Har gått ned 8 kg på 6 uker. Syns ikke at jeg ser feit ut lenger, men i følge bmi er jeg forsatt overvektig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Visst er du ikke feit!!!!!!! BMI er en bitch!

Gratulerer med vekttap! Hvordan har du klart det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, du er heldig...

Jeg skal begynne på ketolysedietten på mandag. Skal ned 20 kg. Da skal jeg være veldig fornøyd :o) Gleder meg til å komme i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er LANGT ifra feit!!!!

 

BMI er et mål som er beregnet på å se tendenser i store populasjoner, feks å se på vektutviklinga blandt norske menn i 40- åra. Da kan man se tendenser over tid, men det skal IKKE brukes på individuelle personer. Det kan bli HELT feil, som regel alltid.

 

Ved helt klar under- eller overvekt så kan det være hensiktsmessig å bruke, men ikke på slike som deg som er normalvektig, eller på feks idrettsutøvere. Et eksempel er vektløftere som har svært stor andel av muskler, de ender ofte med en BMI på over 30- altså sykelig fedme......

 

Se på hvordan du ser ut, mål deg evt med målebånd og ikke heng deg så mye opp i vekta :)

 

Du har vært kjempeflink!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har peiling du :-) Veldig kjekt å høre at jeg er normalvektig. Mannen min gir meg kompimenter hverdag for at jeg har vært så flink i det siste. Det hjelper veldig mye at han støtter meg. Forventet ikke det av han i det hele tatt. Jeg vil gå ned til 58. Det er min normal vekt. Har tendens til å være litt ekstrem når jeg slanker meg. Skal prøve å ikke gå for lang denne gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...