polarn & pyrene Skrevet 11. august 2008 #1 Skrevet 11. august 2008 Har meldt oss på babysvømming og begynner når Jr er 4 mnd. Men så begynte jeg å tenke, hva gjør man egentlig på babysvømming? Hvordan ser programmet ut? Jeg vet det er ulikt fra sted til sted, men ca.
Supermamma...eh...vel.. Skrevet 11. august 2008 #2 Skrevet 11. august 2008 Jeg skal med datteren min om et par uker. Var med førstemann for 2,5 år siden. Så jeg må ta det litt på hukommelsen. Det er mye synging og "lek" med dem, bl.a. "Hjulene på bussen" og da går man rundt i ring og gjør forskjellige andre ting på hvert vers. Det er også trening på å dukke de første gangene. Man får kontakt med babyen og sier "1, 2, 3" også blåser man dem i ansiktet slik at de lukker øynene. Jeg tror det var den 3. gangen at vi dukket dem under vann etter blåsingen. Da er de blitt forberedt på at det er noe som skal skje etter 3 og blåsing. Også er det svømming. Man holder dem under haken og drar dem med seg bortover på magen, og har hodet under hodet/nakken drar dem med seg bortover på ryggen. Det er dette jeg husker i hvertfall. Ikke sikkert at babyen synes det er så "gøy" de første gangene, men bare å prøve igjen. Jeg husker at det gikk noen uker før sønnen min hadde noen "reaksjon" i det hele tatt. Tror det var litt overveldende for han. Men så var han bare 9 uker da vi begynte. Datteren min er 4,5 mnd når vi begynner og det er mye bedre. Kos dere masse!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå