Kvitrebekk Skrevet 11. august 2008 #1 Skrevet 11. august 2008 Jenta vår er nå snart 7 mnd og veier litt over 8 kg. Vi har en Acta Graco 0-13 kg. Nå synes jeg hun sitter rimelig trangt oppi den og jeg tenker med gru på at hun skal ha en tykk jakke eller dress også om ikke så lenge. Hvilken bilstol bør vi gå over til nå?
Venter og venter... Skrevet 11. august 2008 #2 Skrevet 11. august 2008 Har ett HTS Be Safe izi combi-sete til salgs... Interessert?? =)
Kvitrebekk Skrevet 11. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. august 2008 Ønsker å kjøpe et nytt, men ellers takk :-)
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 11. august 2008 #4 Skrevet 11. august 2008 Vi kikker oss også om etter nytt sete. Vurderer Akta Graco Cosmic Comfort som kan brukes fra ca 6mnd opptil 25kg. Og da både forovervendt og bakovervendt. Men gutten vår er eldre da? Tror HTS har noe tilsvarende men mellom 9-18kg
Ranveig R Skrevet 11. august 2008 #5 Skrevet 11. august 2008 Vi har Akta Graco Cosmic til storebror på nesten 3. Han har brukt det sidan han var 10 mnd/9,5kg. Veldig fornøgd. Så no er problemet vårt - lar vi lillesøster på 9 mnd overta det setet når ho kan sitte sjølv, og kjøper nytt til han, eller kjøper vi eitt til, make til ho? Hmm... Ikkje enkelt dette her. Husk at babyen ikkje skal ha "stort" sete før h*n kan sette seg opp sjølv.
Ladybug~N&E Skrevet 11. august 2008 #6 Skrevet 11. august 2008 anbefaler acta graco cosmic comfort. men om hun sitter ok i setet dere allerede har litt til så burde dere ikke bytte før om et par mnd pga det andre over har nevnt. men må man så må man;) du kan f.eks legge en liten nakkepute under haken så hodet ikke faller forover og heller ta et par ekstra stopp ved litt lengre turer så babyen får rettet ut kroppen litt!! er ihvertfall et knallbra sete. stort, kan stå begge veier og holder så og si til barnet ikke trenger et helt sete lenger;) i teorien hvertfall;)
line_n & sara Skrevet 12. august 2008 #7 Skrevet 12. august 2008 kjøpte HTS Be Safe izi combi i går, og snuppa satt i den på vei hjem, og jeg er fornøyd! den sitter kjempestødig i bilen, imotsetning til det forrige setet! den er jo litt vanskligere å montere enn det forrige babysetet, men det får så være! fikk hjelp fra betjeninga til å montere den i bilen! må jo lære det selv også, så jeg skal øve meg litt!
aanonym Skrevet 12. august 2008 #8 Skrevet 12. august 2008 Enig med deg, kjøp nytt sete. Besafe-setet er veldig bra, samme med Acta Graco. Ville satset på et kjent merke. Ikke bry deg om div tester du finner på internett, de er som regel utført i land som har andre regler enn oss. Og kjøp for all del et sete som kan brukes bakovervendt leeenge!
line_n & sara Skrevet 12. august 2008 #9 Skrevet 12. august 2008 besafe kan brukes bakover opp mot 2,5 år, da sitter barnet litt trangt med beina mot slutten, men det tåler de!
Kvitrebekk Skrevet 12. august 2008 Forfatter #10 Skrevet 12. august 2008 Men Acta Graco duologic kan brukes fra spedbarnsalder, så den er vel grei i forhold til rygg? Kan man forresten ta ut det innlegget i Logic S? Da blir det jo litt mer plass en liten stund til.Eller er den der av sikkerhetsgrunner og skal ikke fjernes?
2hærligegutter Skrevet 12. august 2008 #11 Skrevet 12. august 2008 Ranveig R Akkurat det at babyen ikke skal ha "stort sete" før de kan sitte selv er vel ikke alle som kan følge. Og kan ikke helt skjønne det siden de ikke sitter noe særlig mer enn i et baby sete, ikke har jeg noen gang hørt om dette
(,")Elsker *Lunajenta* mi(",) Skrevet 12. august 2008 #12 Skrevet 12. august 2008 Jeg kan så langt anbefale besafe izi combi. Har kjøpt to stk til snuppa da vi har to biler å jeg jobber skift. Hun har ikke tatt de i bruk enda da hun fortsatt bruker babysetet så vi har jo ikke prøvd det skikkelig enda. Men har prøvd det på en større unge å hun satt veldig greit i det. Å det beste med setet er at det sitter BOM FAST i bilen. Du klarer nesten ikke rikke på det. Så lenge det er montert riktig selvfølgelig. Mange som sier at dette setet er vanskelig å montere. Det syntes ikke vi. Vi fikk betjeningen i butikken til å vise oss det å det gikk kjempe greit. Litt mer tungvint i forhold til andre seter kanskje men ikke vanskelig å feste. Til gjenngjeld sitter det som sagt bom fast. Jeg tørr nesten påstå at du finner ikke et sete som sitter bedre fast en dette. Har en jekke mekanisme slik at du får stramt selen rundt det skikkelig. To aber med det må være at det er ganske bratt. Har hvilestilling med det er fortsatt et ganske bratt sete. Prøv det i bilen først isåfall. Kommer litt an på setet i bilen din. Andre aberet må være at det tar stoor plass i bilen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå