yasmina Skrevet 11. august 2008 #1 Skrevet 11. august 2008 Mini er akkurat en uke i dag og har gulsott tendenser, har vaert inne en gang tidligere og da hadde verdiene hans steget saa vi maatte tilbake paa nyfoedtklinikken i dag og da hadde de steget igjen og han hadde gaatt ned 400 g saa naa er han bare 2660 g. Ble vurdert innleggelse, men siden han ikke hadde noen tegn til dehydrering slapp vi det. Skal tilbake igjen paa torsdag og haaper virkelig verdiene hans har sunket til da for det er litt slitsomt slik som det er naa og det gaar veldig ut over de to som vi hadde fra foer.
grolla Skrevet 11. august 2008 #2 Skrevet 11. august 2008 Min hadde også ganske uttalt gulsott, og gikk ned noen gram første uka, men så snudde vekta etter et par uker, mens gulsotten hang i i et par måneder. Alt vel nå i hvert fall! Håper det går greit med din også. Forresten går alle nyfødte ned i vekt første uken da! Lykke til!
yasmina Skrevet 11. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. august 2008 Ja, men han har gaatt ned mer enn de "tillatte" 10 %ene. Men regner med/satser paa bedring til torsdag
Gjest Skrevet 11. august 2008 #4 Skrevet 11. august 2008 Kjenner igjen dette ja. Guttungen hadde også tendens til gulsot noe som resulterte i at han sov, sov og sov og var dårlig til å suge. Vi ble også sendt til barneakutten og fikk da streng beskjed om å gi tillegg siden han hadde gått ned 12-13 % av födselsvekten. Jeg ammet, pumpet og ga tillegg. Han begynte da å gå fint opp i vekt og gjennom pumpingen fikk jeg nok brystmelk til å mette han :-) Problemet ble dog at han valgte flasken framfor brystet og jeg "fullpumpet" til han var 5 mnd!
MathildeC Skrevet 11. august 2008 #5 Skrevet 11. august 2008 Jenta vår var 2,600 g da hun ble født og fikk også gulsott. Men hun fikk pittelitt tillegg for å øke blodsukkeret, og slapp å ligge under lys. Husker ikke hvor mye hun gikk ned, kanskje til 2,300? Jeg syntes det var leit at hun var så liten, jeg var veldig engstelig for om jeg kom til å klare å gi henne nok mat. Vi var tilbake maaaange ganger på sykehuset den første uken, til tester, blodprøver, samtale med sykehus etc. Det var skikkelig kjipt. Men uansett, det går helt bra til slutt vet du! Bare fortsett å gi mat, og kanskje la ham ligge ved vinduet så han får dagslys på seg. Det er nok en del som går ned mer enn de "tillatte" 10%.
Ulldott Skrevet 11. august 2008 #6 Skrevet 11. august 2008 Akkuat det samme skjedde med begge mine to barn "fisen og fisa". De hadde gulsott og var veldig sløve og dårlige til å suge. Jeg måtte pumpe ut melk og de foretrakk flasken fremfor puppen. Jeg fullpumpet i 6 mnd med gutten min og 5 mnd med jenta mi. Vet akkurat hvor slitsomt det er "Onemorepls,The queen of Kalifa". Spesielt med nr 2. Vanskelig å ofre alt for å få til amminga når du har flere barn å ta hensyn til. Siden jeg slet slik med å amme gutten min (prøvde i mange måneder før hver flaske, men han fikk det aldri til) gav jeg alt for lett opp med nr 2. Angrer veldig på det nå. Har ikke så mange råd å komme med akkurat, men du er ikke alene om å ha det slik. Lykke til, det ordner seg nok!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå