Gjest -lilly- Skrevet 11. august 2008 #1 Skrevet 11. august 2008 Har lysst å begynne på en ny serie, men vet ikke hvilken. Noen tips? Jeg har lest Arvesynd og Ildkorset, og begge var kjempe gode =)
Masaili <3 Skrevet 11. august 2008 #2 Skrevet 11. august 2008 Jeg driver å leser jordmoren nå, den er bra. Holder også på med Sønnavind. Den er også super:) Men den beste jeg har lest en en som heter Ulveøyne, og oppfølgerserien som heter Rimfrost! De var utrolig bra! Har lest maaaange serier, pleier å låne med mamma jeg da;) Mange brukte serier her: www.brukbarbok.com
Gjest -lilly- Skrevet 11. august 2008 #3 Skrevet 11. august 2008 Å tusen takk for bra tips =) Har foresten hørt masse skryt av Jordmoren og Sønnavind. De andre seriene har jeg ikke hørt om. Skal sjekke dem ut =)
Silje *trebarnsmamma* Skrevet 11. august 2008 #4 Skrevet 11. august 2008 Jeg leser også "Sønnavind". Andre gode serier er "Flammedans", "Livsarven" og "Elisabeth". "Nordlysets Døtre" leste jeg for noen år siden, likte den også jeg =)
Soleie m/3 gull :) Skrevet 11. august 2008 #5 Skrevet 11. august 2008 har du lest sagaen om isfolket?? hvis ikke vil jeg virkelig anbefale den! synes den var helt utrolig bra. holder nå på med heksemesteren som er etterfølger og så er det en 3 serie som fletter inn de 2 første:) har allerede begynt å kjøpe av de. sån at jeg har alle når jeg skal begynne på den:)
Silje og Vaniljebollene Skrevet 11. august 2008 #6 Skrevet 11. august 2008 Sønnavind er desidert best, synes jeg. Liker også Ingebjørg Olavsdatter og Kystfolket.
Gjest Skrevet 11. august 2008 #8 Skrevet 11. august 2008 sagan om isfolket og livets døttre.. har akkurat bestilt heksemesteren etter annbefaling på denne tråden har lest sagan om isfolket 4 ganger så dette blir spennende!! noen som vet hva den 3 serien til sandemo heter???
Meg og knoll&tott Skrevet 11. august 2008 #9 Skrevet 11. august 2008 Lysets rike eller noe sånn... Den var så skuff at du ikke treng tenke på å lese dn... Handla om di fra heksemesteren og isfolket. Di hadde funnet en "ny værden" inni jordkloden på en måte... Et "drømmeland" dær ingen problemer var for store til å løses... Ble litt vel overnaturlig for meg... Favorittserier: Isfolket Havets datter Thea Kystfolket Livsarven Arvesynd Storgården Jellerød Storgårdsfolk
Gjest Skrevet 11. august 2008 #10 Skrevet 11. august 2008 jeg eeeeeeeeeeeeelsker overnaturlig så da er nok lysets rike noe for meg takk!!!
mockis me Skrevet 11. august 2008 #11 Skrevet 11. august 2008 Jeg elsket virkelig lysets rike!!!Syns Heksemesteren var litt vel geografisk i forhold til L.R. og Sagaen.. Ellers holder jeg på med "Teppefall" og " I krig og kjærlighet"
Meg og knoll&tott Skrevet 11. august 2008 #12 Skrevet 11. august 2008 Ja, egentlig jeg og, men synes den serien var litt rar, MEN det er jo smak og behag:)
Fire småtroll Skrevet 11. august 2008 #13 Skrevet 11. august 2008 Livets Døtre er en kjempefin serie, eneste serien jeg har lest to gannger, og jeg har lest mange serier, bruker heller penger på sånne bøker enn ukeblader ;-) Livets Døtre er fra "gamle dager" om jenter (slektsaga, evnene og kunnskapen går i arv fra mor til datter) som kan masse om urter og har legende evner. I hekseforfølgelsen tid var det ikke bare bare å være klok kone... Utrolig bra! Av de jeg leser akkurat nå er serien om Hannah av de bedre synes jeg.
Gjest -lilly- Skrevet 11. august 2008 #14 Skrevet 11. august 2008 Nå ble jeg veldig i tvil, kom jo veldig mange forskjellige svar (ja hva hadde liksom jeg forventa? hehe...) Tusen takk alle sammen! Tror ikke jeg går for Isfolket (er ikke så glad i sånn veldig overnaturlige greier)-.
gærne ko Skrevet 11. august 2008 #15 Skrevet 11. august 2008 Syns Kystfoket er en bra serie, eg. Storgårdsfolk også. Har lest Sagaen om isfolket, den kan du låne på biblioteket. Las mange bøker på kort tid, så blei litt lei av akkurat den, men den va interessant. Annleis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå