Håper vi får det til Skrevet 11. august 2008 #1 Skrevet 11. august 2008 Jeg er 16 uker og 4 dager på vei og venter mitt tredje barn. I tidligere svangerskap har jeg kjent bra med liv i uke 16. Jeg vet at det ikke trenger å være noe galt selv om man ikke kjenner liv før i uke 20. Men samtidig så kjenner man gjerne liv tidligere enn i først3 svangerskap. Jeg er litt bekymret nå når jeg kljenner så lite liv. Var hos jordmor i forrige uke og hørte fosterlyden. I februar i år hadde jeg en MA 16 uker på vei. Veldig bekymret for at det samme skal skje nå. Er jeg hysterisk om jeg spør om jordmor bare kan lytte på meg en ekstra gang i morgen... selv om det bare er en uke sien? Skal ikke på UL før 26. august...
Blomst-83 Skrevet 11. august 2008 #2 Skrevet 11. august 2008 Jeg synes du skal spørre jordmor om hun kan lytte en gang til! Du virker litt bekymret, og siden du hadde en MA for ikke så lenge siden, kan jo d være greit å være på den sikre siden!! Det er ikke noe galt i å være redd eller bekymret, det er jo tross alt barnet ditt det er snakk om her! Du må gjøre det som skal til for at både du og barnet skal ha det best mulig! Lykke til!
Jæren Skrevet 11. august 2008 #3 Skrevet 11. august 2008 Hei Det er helt normalt om det går en uke mellom hver gang man kjenner liv så tidlig. Kanskje morkaken sitter et annet sted denne gangen som gjør at du kjenner mindre. Men selvfølgelig kan du stikke innom og bli lyttet på, det er det mange som gjør!
Håper vi får det til Skrevet 12. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. august 2008 Var innom jordmor i dag. Og hun fant pulsen nesten med en gang. SÅ da får jeg bare smøre meg med tolmod og glede meg til å kjenne spark. Det er jo så koselig.
Itsrejk Skrevet 12. august 2008 #5 Skrevet 12. august 2008 Så kjekt at alt står bra til! Kan jo være flere grunner til at du kjenner bevegelser senere nå enn ved tidligere svangerskap. Kanskje morkaka ligger foran hos deg? Tipper du kommer til å kjenne masse liv regelmessig når det plutselig kommer! Ønsker deg masse lykke til videre!
Vicmi Skrevet 12. august 2008 #6 Skrevet 12. august 2008 Nei du er ikke hysterisk. Syns du skal gjøre det jeg. Ingen har godt av at du bekymrer deg!!! Verken du barnet eller de runde deg!
Giinaღ Skrevet 14. august 2008 #7 Skrevet 14. august 2008 Du er absolutt IKKE hysterisk om du ber om å få lyttet på deg. Med den MA'en friskt i minne tror jeg de har FULL forståelse for det. Hadde en MA i uke 10 og det var vondt nok, men å miste så sent må ha vært helt forferdelig. Hvordan merket du det? (blir visst redd selv her...) Lykke til!!!
sels Skrevet 14. august 2008 #8 Skrevet 14. august 2008 hei. Venter også tredjemann og er nå 19 uker på vei. Kjenner også lite liv. Var på ultralyd på fredag og da sa hu på sykehuset at du kjenner sikkert lite liv du fordi morkaken lå opp mot magen. Så da vet jeg hvorfor jeg ikke kjenner noe mye liv. Har derfor slått meg til ro med deg. Men det var ei veldig aktiv jente som lå inni der ihvertfall. Lykke til videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå