Stella82&lilleprinsen08 Skrevet 11. august 2008 #1 Skrevet 11. august 2008 mini er np 3.5 mnd å det ser ut som ammingen går mor slutten. har slitt med veldi lite melk helt fra begynnelsen, men har delammet til nå. men nå begynner mini å streike oftere og oftere. jeg kan jo skjønne han og, som sliter seg halvt ihjel for 40 l liksom, i tillegg til treg utdrivning. men jeg syns likevel det er veldig trist at det skal ta slutt nå, hadde så lyst å amme litt til:-(
mumitrolletermammantilmille Skrevet 11. august 2008 #2 Skrevet 11. august 2008 Kan du ikke få resept på syntocinon som hjelper på utdrivingen, så kanskje du klarer og amme litt til.
Gjest Skrevet 11. august 2008 #3 Skrevet 11. august 2008 Husk at det er ikke hvor lenge du ammer som avgjør hvor god mor du er, tror vi kvinner pålegger oss selv alt for stort ammepress. Men hvis du vil ha råd kan det hjelpe å amme i mørke på dagtid, noen barn blir fort nyskjerrige på omverdenen og har ikke tid til amming. Sånn var i hvert fall gutten min en lang periode.
Gjest Skrevet 11. august 2008 #4 Skrevet 11. august 2008 Min kloke, kloke jordmor sa til med da jeg slet med det samme som deg, det er ikke brystet som gjör deg til en god mor. Det er evnen til å fatte kloke og gode beslutninger for deg og barnet ditt!
duogjeg og vitre Skrevet 11. august 2008 #5 Skrevet 11. august 2008 Skjønner dette er kjipt, men du har faktisk gjort en kjempejobb for barnet ditt allerede med å gi det morsmelk. Uansett skal det ikke store mengder til for å gi de antistoffer som trengs. Jeg sliter med lite melk selv og delammer, men i og med at jeg pumper så ofte jeg kan innimellom, så får jeg spart opp på flaske. Kanskje det kunne hjelpe, hvis du ikke har prøvd det da. Jeg får pumpet en del på natta, da er det best produksjon. Og et tips er å pumpe en stund etter melka har slutta så sendes det "beskjed " om lite melk. Til meg kommer en ny utdrivningsrefleks etterpå (etter å ha pumpet på tomt bryst lenge). På denne måten så kanskje du får ut litt mer, og så gir du bare mme utover det. Håper dette var til hjelp for deg - du er ikke alene om å ha lite melk (:
Stella82&lilleprinsen08 Skrevet 12. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 12. august 2008 Takk for svar alle sammen. måtte bare skrive, har ikke så mange jeg kan snakke med. hadde aldri trodd dette med amming skulle være et så sårt tema, etter at vi ventet på lillegullet i nesten 6 år:-) jeg har brukt cyntosinon fra ca 6 uker tror jeg, hjelper litt. vi har og brukt hjelpebryst fra ca 6 uker, da vi slutta med koppmating. får flaske ute da, å av og til hjemme. men nå når han er blitt litt større, peiver litt mer med armer og sånn, så må jeg oftere ordne sonden o.l. å da gidder han ikke spise mer om jeg må fikse noe. så det er ikke så koselig dette lenger. han har fått det for seg, i et par uker nå, at vi skal ligge å amme. får ikke ammet han sittende, men når jeg har ammet, kan jeg sitte når vi gir fra hjelpebrystet. han har vært kjempeglad for hjelpebrystet, og mislikt flaske, men nå ser det ut til å ha snudd. jeg har skuldre til langt over øra hver gang jeg skal mate, i spenning om det vil gå bra denne gangen. nå ammer jeg tidlig på morgen når han våkner, ofte 2 ganger. så må jeg passe på når han har sovet på dagen å amme, for det er kun da jeg kan få det til, ellers vil han ikke. han gidder ikke vente på melka. suger 2 ganger å slipper. selv om jeg masserer brystet på forhånd og bruker nesesprayen. pumper meg også 2-3 ganegr om dagen, men får ikke til mer, for da er det liksom ikke noe melk for han å hente om han vil die. hvor gamle er deres barn, dere som og sliter med dette? jeg ser vel at det egentlig går mot slutten, selv om jeg så gjerne vil fortsette. men mini koser seg ikke så mye med brystet lenger så da er jo hele vitsen borte syns jeg. sitter å griner hver dag i fortvilelse over dette. er så tøft. vet bare ikke hvordan jeg skal klare å gi slipp jeg. på hjelpebryst, pumping, skriver logg for å se når jeg ammer og hvor mye mme han spiser i døgnet osv. Går vel med et konstant håp om at kanskje det blir bedre i morgen. uff så tungt dette er:,-( hvis jeg kunne fortsette å amme kun morgen for eksempel, for det er eneste gangen han ikke proteseterer, og da er det jo en del melk, så det kommer med en gang. hvordan skal jeg klare å opprett holde melken til morgen da? skal jeg pumpe da? og evt hvor mye per dag?
Nætte;mortil2 Skrevet 12. august 2008 #7 Skrevet 12. august 2008 Uff da.... Skjønner godt du er både frustrert og lei deg! Jeg hadde lite melk til førstemann, så han begynte å mislike ammingen.. Og da sluttet jeg, fant ut at jeg skulle heller prøve å kose meg mest mulig med han ellers. Han var en del større, men likevel... Ammepresset i dag er unaturlig, det går ikke for alle, og som de sier over her; det er IKKE ammingen som gjør deg til en god mor! Du har jo prøvd det som prøves kan ser det ut som, og hvis du kanskje heller kan kose deg med å gi flaske og han bli mett så er det kanskje like greit? Skjønner deg godt da..
♥En søt og ny søtnos i magen♥ Skrevet 12. august 2008 #8 Skrevet 12. august 2008 Jeg vet hvor sårt det er. Er i akkurat samme situasjon, og bestemte meg for å kutte ammeingen forrige helg. Han tar litt pupp på natta, slik at jeg har fått trappet ned. Håper og tror at det er mer enn puppen som gjør oss til gode mødre!
MiaKristin Skrevet 12. august 2008 #9 Skrevet 12. august 2008 Jeg synes du har gjort en mega jobb! Prøvd alt du kan, og da er det jo ikek mer. Og ungen din vil jo være fornøyd bare han får mat;) Og tenk hvor mye bedre du vil ha det når klarer å slappe av å kose deg med måltidene:) Selv fikk jeg bare melk 3 dagen så kom det ikke mer... Sleit i begynnelsen med dårlig samvittighet da lillemann fikk kolikk i tillegg. MEN så kom helsesøster på besøk, verdens nydeligste dame:) Hun sa at det er flere enn man tror som ikke kan amme, og at ungen ikke tar noe skade av det. Kos får han jo uansett:) Lykek til videre:)
Stella82&lilleprinsen08 Skrevet 12. august 2008 Forfatter #10 Skrevet 12. august 2008 takk for svar alle sammen. at dette skal være så innmari tungt. begynner å tenke i den retningen nå ja, miakristin, at NÅ vil jeg kose meg med han. hittill har det meste dreiet seg om mat og mat. bare lurer på en ting? jeg har dr.browns flasker med smukk nr 1. han er veldig urolige under flaskemåltidene også, som med hjelpebrystet. kan det være for liten smukk? han raper underveis, så tror ikke det er luft. kanskje jeg kan amme kun morning da, siden han er glad i det.
MiaKristin Skrevet 12. august 2008 #11 Skrevet 12. august 2008 Hei gijen. Min pode drakk best av MAM sine (de litt flate) de første ukene vi begynte med dette. Brukte dem på avent sine små flasker. Men da han ble ca 6 uker så funker Dr.Browns sine best. Har hele tiden prøvd å bruke Dr.Browns mest, da disse funker best for ham ang luftinntak. Ville prøvd MAM sine nå, de virkere lettere for disse små. Inntil de blir vant til flaska:) Jeg har både AVENT, MAM og Dr. Browns. Liker dog ikke Avent smukkene noe særlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå