Vannmann35 Skrevet 11. august 2008 #1 Skrevet 11. august 2008 Synes Sofie er et veldig pent navn, men er det alt for kjedelig? Kjenner selv ingen Sofie, hverken små eller store... Eller vet om en, men det er datteren til ei venninne av ei venninne som jeg kjenner helt perifert... hva med Josefine, er det mer spennende enn Sofie? Penere?
prebs Skrevet 11. august 2008 #2 Skrevet 11. august 2008 Sofie er klassisk , gammelt og pent - men veldig poppis nå, og jeg er nesten litt lei det. På den annen side går det jo ikke av moten - det er ingen døgnflue. Josefine er pent, men blir for sukkersøtt for meg - selv om jeg liker mange lignende navn (men navnesmak er jo ikke rasjonelt begrunnet...; )) Så Josefine er kanskje mer spennende enn Sofie akkurat nå, men jeg ville absolutt valgt Sofie!
Gjest Skrevet 11. august 2008 #3 Skrevet 11. august 2008 Sofie er framme på siden her ofte. Josefine er det ikke. Jeg stemmer for Josefine
Gjest Skrevet 11. august 2008 #4 Skrevet 11. august 2008 Sofie er det fineste jentenavnet jeg vet om, og har alltid vært det - siden jeg var liten. Aldri blitt lei det. Synes det er søtt og veldig vakkert på samme tid. Josefine er jeg ikke så glad i.
sonne Skrevet 11. august 2008 #5 Skrevet 11. august 2008 Jeg synes Sofie er kjempefint..et av mine favorittnavn. Josefine er også fint, men jeg er enig i at det kanskje kan bli litt sukkersøtt. Vet ikke helt om jeg ser for meg en voksen dame med det navnet..
Molla-67 Skrevet 11. august 2008 #6 Skrevet 11. august 2008 Sofie er pent men veldig poppis i perioder... men dog et klassisk og fint navn... men, jeg elsker Josefine og er en favoritt som jeg alltid har likt og som jeg stadig vender tilbake til... veldig koselig navn og litt sånn "gammeldags"... kjempefint !!!!!!!!!!
Girlygirl83 Skrevet 11. august 2008 #7 Skrevet 11. august 2008 Liker ikke Josefine. Minner om Josef. Kallenavn aktig er det også. Sofie er pent, men syns Sofia er mye penere.
Vipsenmamma Skrevet 12. august 2008 #8 Skrevet 12. august 2008 Sofie er morsomt, men mye brukt. Josefine klarer jeg ikke, det er noe småfisent over navnet jeg ikke liker. Dessuten tenker jeg Josef som ikke er et fint navn, og jeg synes ikke jenter skal ha navn som er direkte avledet av guttenavn. Derfor er Sofie et klart valg av de to.
MammaCecilie Skrevet 12. august 2008 #9 Skrevet 12. august 2008 Sofie er finest selvom det er veldig poppis. Er noe med Josefine jeg ikke liker... Klarer ikke helt og finne ut hva da men.
Gjest Skrevet 13. august 2008 #11 Skrevet 13. august 2008 Sofie er helt utrolig vakkert, men jeg kunne ikke valgt det alene, da det er for populært for min del. Men ville valgt Sofie fremfor Josefine om jeg måtte velge. Kan jo evt. ha et mellomnavn til Sofie, før eller etter, slik at det blir mer spennende?
Gjest Skrevet 13. august 2008 #13 Skrevet 13. august 2008 Sofie - det er så flott. Skulle babyen i magen hett om det ble jente
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå