Gå til innhold

Velter OTH lett? Mannen skeptisk her

Anbefalte innlegg

Jeg synes OTH-vogna virker så lett og god å trille og hadde sett meg ut den. Men da jeg viste den til mannen min var han skikkelig skeptisk. Han prøvetrillet litt og mente den lett kunne velte (han foretok også en krapp sving for å demonstrere)...

Lurer derfor på hvilke erfaringer dere har? Jeg tenker på ettbarnsvogna med ett hjul foran. Tvillingvogna blir naturlig nok litt mer stødig siden den har 4 hjul.

Hvilken vogn skal jeg velge mon tro. Får januarbarn og bor på landet så trenger en som er lett å trille overalt.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138428143-velter-oth-lett-mannen-skeptisk-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri opplevd at den er ustabil den veien (sidelengs) men den blir baktung hvis man har stelleveske bak og vognen i liggeposisjon. Bortsett fra det er den ikke utstødig. Jeg pleier bare å ta stellevesken under vogna når han skal sove. Med bagen på er dette overhode ikke noe problem

Min erfaring er at OTH er veldig stabil. Alle vogner tipper jo hvis du tar i hardt nok...... Jeg har en simo kombi også og syns den er mer veltete enn OTH. Har aldri opplevd at OTH'en har veltet i hverfall. Men snuppa klare å velte simoen en gang.

OTH er en veldig stødig vogn. Skal veldig mye til for å klare å velte den, da hadde du klart det med andre vogner også. Vogna blir jo også litt stødigere når barnet sitter i vogna, enn når vogna trilles uten noe vekt i. Så akkurat det med stødigheten trenger han ikke være redd for.

Vi bor også på landet, og vogna er knallgod på alle underlag. Veldig fornøyd med vognen. Men jeg har kun erfaring med sportsvogndelen, og den gynger jo fint siden den er i stoff. Har hørt at det kan blir litt lite demping på ulendt terreng når man bruker bagdelen. Men er vel kanskje begrenset hvor mye man går på ulendt terreng med en så liten baby.

TFK joggster twist skal ha litt bedre demping, og større babybag samt tåle terreng like bra som oth. Går jo an å ta en titt på den også. Men personlig foretrekker jeg oth =)

Annonse

Må da også legge til (siden det problemet var nevnt flere ganger med Oth her...) at på TFK kan du laste nesten hvor mye du vil på styret, legge ryggen ned i liggeposisjon og fremdeles ikke være i nærheten av å tippe.

Stødigere vogn skal du lete lenge etter.

Guttungen på to har kravlet rundt i TFK'en, hengt ut på siden for å se den andre vei, og dette på litt humpete vei........var bare å trille like ubekymret videre, var ikke det minste ustødig.

Tfk er kanskje ikke den tøffeste, men komforten og stødigheten slår det meste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...