LBK1 Skrevet 11. august 2008 #1 Skrevet 11. august 2008 jeg har pcos og ønsker å bli gravid igjen (har en gutt på snart tre), men etter endel måneder med prøving uten resultat mister jeg gradvis håpet om å lykkes... mannen min har GOD TID når det gjelder å få nr to, og vil ikke snakke om "prøving" - vi skal bare ha sex når vi har lyst og så kommer det av seg selv, tror han! Jeg har ikke så god tid, er jo over tredve og redd jeg får tidlig overgangsalder som mamma og mormor (ved 40)... Hvordan kan jeg måle eggløsningen selv? har ikke lyst å bruke tusenvis av kroner på tester, er det noen som er billige og bra?
Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 11. august 2008 #2 Skrevet 11. august 2008 Sjekk ut billigetester.no. Der finner du billige og bra tester. Skjønner godt at du ikke vi ruinere deg på tester som du kjøper på apoteket. Du kan jo også måle eggløsning ved hjelp av å måle temperaturen, men spør meg ikke hvordan :-) men du finner informasjon om det på nettet - eller spør noen her på BIM - her er det mange kloke damer :_) Lykke til!
Gjest Skrevet 12. august 2008 #3 Skrevet 12. august 2008 Jeg vil nok anbefale og tempe,for det er ikke alle med pcos som kan bruke eggløsningstester. De kan ofte vise falsk pos/neg.
LBK1 Skrevet 13. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 13. august 2008 Hvordan temper jeg? Er det vanlig termometer under tunga? må man gjøre det hver morgen før man står opp (som med babycomp)?
Gjest Skrevet 13. august 2008 #5 Skrevet 13. august 2008 Jepp. Og så skriver du ned tempen. Den forandrer seg merkbart når du har el.
BAcer vil ha flere :) Skrevet 13. august 2008 #6 Skrevet 13. august 2008 Hei! Da jeg ikke gikk på noe behandling og pcos-en fikk råde villt, da fikk jeg positiv el-test hver gang jeg testet. Uten at jeg hadde el, da.. Så det hjalp meg ingenting. Så da vi skulle begynne å prøve begynte jeg heller å tempe. Inne på fertilityfriend.com er det fine skjemaer en kan fylle ut og få svar på hva temperaturene betyr. Det er viktig at du bruker et termometer med 2 desimaler, ikke bare 1. Jeg tempet i rumpestumpen hver morgen før jeg stod opp om morgenen. Skal helst være på samme klokkeslett også. Ta en titt inn på nettsiden og se. Den er på engelsk, men ganske lett å bruke. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå