Gå til innhold

Hva slags prevensjon har dere valgt etter fødselen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg nekter å gå på prevensjon med hormoner ever again, så vi skal teste ut spiral. Funker ikke det så blir det Ladycomp. Vet at den funker siden snuppa ble unnfanget da kondomet sprakk på rød dag i syklusen ;) Men spiral virker jo sikrere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har også lyst til å prøve ladycomp. hormoner og meg funker ikke helt bra.. men ladycomp er jo så dyr. har sjekket om man kan kjøpe den brukt på finn.no, men fant ingen sist gang jeg sjekket.. koster jo over 4000kr! men funker den selv om man ammer? det blir nok enten det eller spiral. tenkte først på minipille, men ser at det er utrolig mange som får blødninger hele tiden, det hadde jeg i 2 år før jeg ble gravid, så ser frem til en normal syklus for en gangs skyld - da helst uten noen form for hormoner! er det noen som har erfaring med ladycomp?

Skrevet

her blir det bare "regnfrakk", har fått nok av p-piller..

Skrevet

Kobberspiral!

SUPRFORNØYD! Merker ingenting utenom mensen! Når jeg har mens blør jeg litt mer enn da jeg brukte p-piller, men det overlever jeg! Ikke vondere.

Skrevet

Til anette&tutta mari :): Ladycomp er helt ideelt når man har mulighet til å sove 6-7 timer i strekk og ta tempen før man står opp, pluss at den er ganske påvirkelig av hormonforandringer i kroppen, så den passer jo uansett ikke når man ammer mye og er oppe om natten, dessverre.

Til Krokka og prinsessa: Godt å få noen gode erfaringer med kobberspiral, man hører jo så mye rart her og der, men vi skal i alle fall prøve. Regner med å få den satt inn om 6-8 uker, da er det 3 mnd. siden fødselen. Gjør legen det, eller må man til gyn?

Skrevet

må ikke denne sitte inne i x antall år? vi planlegger å få barn om ca 2-3 år igjen. men man kan kanskje bare gå til legen å ta den ut når vi planlegger å bli gravide?

Skrevet

Sånn som jeg har forstått kan den sitte inne i et maks antall år før den må byttes, også kan man bare ta den ut når man har tenkt å prøve på nytt. Vi håper vel å begynne på nestemann om litt under halvannet år, men tror da jeg kan ha spiral for det? Kondom funker nemlig utrolig dårlig for oss (jf. hovedinnlegget mitt...)

Skrevet

Spiral kan man ta ut når man øsnker det, men den har en maks periode før man MÅ bytte.

Jeg går på zeracett, har brukt andre mini piller før og med denne har jeg ingen bivirkninger av hormoner. hadde litt blødning ca 2 uker etter start men ikke fått noe mer enda, men jeg fullammer så det var nok ikke mensen kom. 4,5 mnd siden fødsel

Skrevet

uff, jeg har hatt blødningsforstyrrelser i over 2 år før jeg ble gravid, men de anbefaler visst hormonspiral til de som har det da. jeg har sterke nok menssmerter og kraftige nok blødninger, så vet ikke om kobberspiral er tingen for meg heller.. men, jeg får snakke med legen under 6-ukerskontrollen:)

men hvis man mister mensen ved bruk av hormonspiral så kan det kanskje ta litt tid før man blir gravid når man tar ut spiralen?

Skrevet

Vi har ladycomp, muli den ikke er optimal når man ammer, men det gjør man jo ikke lenger enn maks ett år( værtfall jeg da) Du kan fint bruke den når du ammer men i starten må man ha ekstra beskyttelse da den trenger litt tid på å "lære" syklusen din. Får man ikke tilbake mensen mens man ammer vil det jo ta litt lenger tid før den kan brukes som prevensjon ene og alene

MEN den fåes på nett for 3000 kr ny. Bare å bestille fra utlandet. Får med norsk strømkontakt og grader i celsius!

Vi er iværtfall fornøyde her i gården! :)

Skrevet

jeg satt inn homon spiralen på 6 ukers kontrollen og er veldig fornøyd med den:)

Skrevet

Har brent meg litt på vanlige P-piller så ville derfor denne gangen ha noe som har lavdose med hormoner. Å stappe noe oppi der er uaktuelt(les: spiral) så det blir P-stav på meg. Holder i tre år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...