Gå til innhold

Kosthold og treningspm.

Anbefalte innlegg

Jeg veier ikke over 90 kilo, men er godt innpå 70 tallet. Saken er at jeg er veeeldig lav, så har alikevel en høy bmi. I mine tidligere svangerskap har jeg veid godt over 100 kilo ved fødsel.

Er livredd for dette nå også og har bestemt meg for å jobbe aktivt for å holde vektøkningen på et minimum.

Hvilken plan følger dere andre som er i samme situasjon. Med tanke på kosthold og trening. Er ikke så flink å trene, men er glad i å gå tur, så tenkte jeg skulle begynne å gå 30-60 min. 5-7 dager i uka. Har kutta brød fullstendig og spiser bare knekkebrød.

Ser dette greit ut tror dere?

Frokost:1-2 knekkebrød med smøreost (mager) eller makrell i tomat

Lunch: 2-3 knekkebrød og en yoghurt

Middag: Vanlig middag

Kvelds:2-3 knekkebrød

I tillegg spiser jeg gjerne en frukt eller to eller et ekstra knekkebrød hvis jeg blir sulten. Har alltid knekkebrød og en tube magerosti veska.

Har prøvd å minimere godterispising og har bytta ut chips med salte pinner. Og hvis jeg føler for sjokolade, så tar jeg gjerne en bit eller tre... Men prøver å ta små biter og nyte smaken istedet for å hive innpå. (noe jeg har veeeldig lett for å gjøre)

Hadde blitt glad for å høre fra andre i samme situasjon.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138427881-kosthold-og-treningspm/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg er ikke helt i samme situasjon, da jeg er gravid for første gang. Men kommer med et par innspill likevel. Tipper du kommer til å bli lei knekkebrød hvis du skal spise det til 3 måltider om dagen. Hva med gryn til frokost? AXA God Dag Frukt er rimelig og godt og inneholder en del havre som metter godt. Spiser det med skummet melk eller yoghurt. Havregrøt/ suppe er også et alternativ. Syns også det har hjulpet å spise ganske ofte. Har en skål med oppskåren frukt, tørket frukt, nøtter, frø, råkost, el. stående, som jeg kan forsyne meg med i løpet av dagen. Da blir jeg ikke kjempesulten til middag og unngår at blodsukkeret stuper på ettermiddagen. Som du sikkert vet, er også mørk sjokolade å foretrekke framfor melkesjokolade. Lettere å spise mindre da og. Jeg tror det viktigste er at du har et variert kosthold og får nok av de "gode" ingrediensene. Lykke til!!

• 2 uker senere...

Hei

Pass på å få i deg mye grønnsaker. du kan pøse på med de fleste grønnsaker. de gir svært lite kalorier og mye næring, fyller opp magen godt så du slippper å gå sulten....

Sørg også for nok protein. Bruk feks mye magert kjøttpålegg på knekkebrødene, egg, fiskepålegg, cottage cheese.

til middag bør du få i deg magert rent kjøtt eller fisk.

Mosjon hjelper veldig! Raske turer er flott!

Og ta tran:)

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...