Miffs Skrevet 11. august 2008 #2 Skrevet 11. august 2008 Ja, det kan man. Men mange som gir tran fra tåten til en flaske før melk.
En snupp - og en knert i magen Skrevet 11. august 2008 #3 Skrevet 11. august 2008 Men hvis dere gir fra flaske, så gir dere kanskje mme? Da skal vel de fleste vitaminene være tilsatt allerede? Jeg trodde det kun var mm-ernærte barn som måtte få tran? Tror jeg leste det et sted her på dib.
Krokka og prinsessa Skrevet 11. august 2008 #4 Skrevet 11. august 2008 MM skal da virkelig ha alt av vitaminene da! Skulle det være ett skille der så burde det vært motsatt. (Ikke vondt ment mot deg altså, Elisabeth.) Nei, alle skal ha tran! Evt. d-dråper. Personlig ville jeg ikke gitt det i melka, ifall ungen reagerer på at det er bismak, og da finner ut flaskenekt. Dessuten får ikke barnet i seg all tranen dersom ikke melka blir drukket opp. Men alt går an dersom det er det du vil........ Jeg anbefaler n engangssprøyte(som du brukerflee ganger). Uten spiss såklart! Lur den inn langs kinnet.
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 11. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. august 2008 jeg har nok av sprøyter her over 1000 stykker så kaster de nok etter bruk:D jaja vi får prøve med litt tran i kveld:)
Labambie Skrevet 11. august 2008 #6 Skrevet 11. august 2008 Nei, det er IKKE anbefalt! Av den grunn at om ungen din ikke liker smaken av blandinga så kan du få en unge som nekter å ta flaske igjen, og slutter å spise. Mme og tran blander seg ikke!! Det er jo dritekkelt... Som sagt ikke anbefalt. Ring hs om du er usikker.
En snupp - og en knert i magen Skrevet 11. august 2008 #7 Skrevet 11. august 2008 Ja, det var det jeg trodde også Krokka og prinsessa. Helt til jeg leste dette her på dib under artiklene for barn på 5 uker: "Barnet ditt får nå enten morsmelk eller morsmelkerstatning. Dersom barnet ditt får morsmelkerstatning trenger du ikke å gi det ekstra vitaminer. Det er tilsatt det som trengs i melkeblandingen. Får barnet ditt brystmelk, bør du starte med å gi et tilskudd av Vitamin D. Dette fordi det er usikkert om melken din inneholder nok D-vitamin. Det avhenger blant annet av kostholdet ditt." Huff, det er vel bare å hoppe i det og satse på at hun ikke gulper opp igjen melken i neste måltid... Tran er helt greit det, men halvfordøyd lukter det ikke så godt at det gjør noe... Vi vil jo disse små det aller beste, ikke sant
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå