Gå til innhold

MME mer fetende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det slik at babyer som får MME gjerne legger på seg mer?

Er MME mer fetende enn morsmelk?

Fortsetter under...

Skrevet

Nei det stemmer ikke. Jeg synes alle amme bebiser er fetere jeg...min mme baby er ganske slank... om jeg kan bruke det ordet.

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei

Om jeg har forstått det riktig så er fettet i MME kjemisk produsert i motsettning til fettet i MM.

Det kjemisk produserte fettet vil da lagres i kroppen og det sies at det er større fare for fedme senere i livet....

Men dette ville jeg tatt med en klype salt.. Bebisene må jo ha mat uansett på hvilken måte det måtte være!!

Stå på flaskemammaer :)

Mvh

• 3 uker senere...
Skrevet

fettet som er i mm er ganske kraftig, men det forsvinner lettere når barna begynner å røre på seg og derfor skal man aldri kalle barn som kun får mm overvektige, men får barnet mme skal man passe på at det ikke får formye fordi dette fettet sitter bedre på kroppen og derfor har de større risiko for å bli overvektige senere i livet.

Skrevet

Så en baby som kun får mme må liksom holdes igjen sånn at den ikke får for mye mme? Hallo.. de må jo få det de trenger for å bli mette... Tullete! Tror alt har med arveanlegg å gjøre jeg, ikke om man får mme eller mm. Vet om så mange eksempler hvor det er omvendt av det du sier. Er selv flaskebarn og har aldri hatt problemer med overvekt. Derimot min gode venninne som fikk pupp, har alltid hatt litt for mye.

• 3 uker senere...

Annonse

Skrevet

Dette er det forskningen sier.. men det betyr ikke at unger som får mme nødvendigvis blir overvektige senere i livet, men man skal være forsiktig med å gi for mye mme. Er det ikke noe med max en liter i døgnet eller noe slikt.

Har selv bekjente som har fått beskjed om å gå over til grøt fordi ungen ikke bør få mer mme og tydeligvis har behov for mer mat, eller mat som metter enda bedre.

Derfor kan ikke mm og mme sammenlignes. enzymene i melka virker forskjellig.

Og de fleste vet jo at mme metter mer enn mm. Derfor sover jo også mange barn som får flaske bedre enn barn som kun ammes (dette er jo også en regel som ikke alltid stemmer for alle).

Og mm-fett renner fortere av ungene når de begynner å røre på seg derfor er det ingen grunn til å begrense melkeinntaket hos barn som blir ammet.

Dette er ikke ment som noe kritikk av mme (har jo selv brukt det) men kun informasjon av hva jeg selv har lært og lest.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...