Leandermamma Skrevet 11. august 2008 #1 Skrevet 11. august 2008 Har kjøpt Sit-rite i dag, for å "bygge opp" bilstolen, siden bilsete er så skrått, at selv i liggestilling sitter barnet i 90grader ( izi combi x1 ). Står på at den er kollisjonstestet og her er link til siden : http://uk.skjp.com/products/index.php?v=detail&cid=31&name=SitRite6382&id=9 http://uk.skjp.com/products/index.php?v=detail&cid=31&name=SitRite6382&id=9 Er det kanskje andre kollisjonstest krav i Norge, siden det er så mange her inne, som roper høyt om at det ikke er forsvarlig å bruke disse?
Anonym bruker Skrevet 11. august 2008 #2 Skrevet 11. august 2008 Hvor nøye leste du dokumentet om kollisjonstesten som du henviste til? Så vidt jeg kan se er det eneste som står der om Sit-Rite i testen er i listen over situasjoner som ble testet: * Sit-Rite foam noodle to level an infant carrier Dvs at den kun er testet med baby-sete, og at puten IKKE har vært testet sammen med barnestoler. I forhold til den stolen du har er derfor den kollisjonstesten du støtter deg på helt verdiløs. Jeg tror de fleste roper høyt om at man ikke skal bygge opp stolen fordi leverandørene på det sterkeste advarer mot å gjøre dette.
Leandermamma Skrevet 11. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. august 2008 Står på pakken at den er for både babystoler med og uten base og barnestoler. Hva er forskjellen på om den legges under det ene eller det andre sete. Bunnen på de fleste seter er ganske så like. Jeg har sendt mail til trygg trafikk tidligere i dag, med link til siden, så jeg venter og ser hva de sier. Men testen er nå en gang der og debatten gjaldt alle seter( regner med at du var like anonym da som nå..), så derfor lurte jeg på om det var andre regler i Norge enn i utlandet.
Aquarius*Løve & Lille Tvilling Skrevet 11. august 2008 #4 Skrevet 11. august 2008 Leandermamma: Er du ikke fornøyd med bilstolen? Vi har kjøpt denne stolen i dag, sambo kommer snart hjem med den, så har ikke sett enda.... Vi kjøpte stolen på anbefaling fra noen i familien som var veldig fornøyd med den, + at den har kommet godt ut i tester.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2008 #5 Skrevet 11. august 2008 Stolen er kjempe bra, robust, dyp og fin, MEN den kan fort bli litt skrå i sitte og "ligge" stilling, noe som er et minus! Vi har audi og den blir litt skrå, nesten 90 graders vinkel... dette bakovervendt, mens forovervendt blir den perfekt:) Vanskelig!
Anonym bruker Skrevet 11. august 2008 #6 Skrevet 11. august 2008 Jeg kan vanskelig se for meg at det at jeg er Anonym har noe med saken å gjøre, jeg var høflig og saklig, og det er viktigere enn hva jeg signerer med. Det kan godt hende det går helt fint, forhåpentligvis kommer du aldri i en situasjon der det blir aktuelt å få testet dette i virkeligheten. Mitt poeng var bare at du henviser til en kollisjonstest som overhodet ikke beviser noen ting for den typen sete du omtaler i samme innlegg. Dermed kommer du med skremmende misvisende informasjon om noe som er uhyrig viktig for de fleste (barnas sikkerhet). Det du sier om at bunnen på setene er ganske like er i beste fall en litt naiv kommentar. De fleste seter ser "nokså" like ut, likevel er det stor forskjell på hvordan de kommer ut av kollisjonstester. Hvis du vil gamble med ditt barns sikkerhet, så er det ditt problem. Mitt ønske var å fortelle andre som kanskje er interessert i samme tema at din henvisning til en "kollisjonstest" for å gi inntrykk av at dette produktet er trygt å bruke på barneseter er veldig misvisende, og at testen ikke sier noe om dette og dermed ikke er beviser noe om sikkerheten.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2008 #7 Skrevet 11. august 2008 Må si meg enig med anonym over her. Finleser man slike tester, er det ofte at det er begrensninger etc. Skremmende mye feilinformasjon som legges ut i debattene her, av folk som tror de vet hva de snakker om. Ikke bare når det gjelder bilstoler men annet også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå