Gå til innhold

Voksipose eller skinnpose??

Anbefalte innlegg

Mulig jeg er litt tidlig ute, men har noen av dere bestemt dere for om det blir voksipose eller skinnpose i vogna??

Noen som har fått med seg noen pluss og minus med begge deler?? Jeg aner nemlig ikke... virker ganske hendig med voksipose som man lett kan "pakke" babyen inn i... I forhold til skinnposen som kanskje ikke er like hendig... Noen som har en mening??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138427240-voksipose-eller-skinnpose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min mor har kjøpt voksipose til min lille. Hun jobber i barnehage og har jobbet der i aldri så mange år no og hun anbefale voksipose, dynen inni min er av ull, så den er like varm som en skinnpose. Og fordelen er at de kan ha den leeeenge. Hun har barn i barnehagen som har brukt voksiposen helt til de er 3 år+.

moren min skal lage en kombinasjonspose til meg, av en saueskinnfell! :) Skinnsiden er utover og dekoreres med bånd, stempler/maling og lignende, og pelssiden er innover mot baby. den har en rad knapper ned hver side og en brett over doppdelen, slik at kan bretter den og knepper igjen sidene etter hvor lang baby er.

Hun elsker håndarbeid og tradisjoner, og hadde så lyst til å gi en til meg. Jeg ble overlykkelig da jeg så bildet, og håper den blir så fin som det :) Fint å være litt gammeldags.

Tenk littt på hvilke egenskaper du er ute etter, og hva som varer lengst i forhold til prisen :)

Vi lånte skinnpose de første mnd med forrige baby. Den var kjekk da, men ble byttet ut med voksi da småen var 3mnd. Vi syns voksien var lettere å legge ungen i og det å pakke rundt babyen. Det var også super-kjekt at voksien kunne åpnes opp når man f.eks er inne på butikker. Skinnposen ble fort liten også.

Om du går for skinnpose så bør du iallefall ha en som kan åpnes skikkelig. Blir etterhvert trangt å få babyen nedi om man ikke kan det.

Denne gangen er dilemmaet om vi skal kjøpe en til voksi-pose. Småen er litt over 2år når han blir storebror og regner med at han bruker sin fortsatt.

Hei

Jeg kjøpte Odenwälder dunpose jeg. Ble anbefalt den av venninna mi som har to barn. Gutt født sommer for 2 år siden og ei jente i desember i fjor. Gutten gikk det bra med i voksi pose når det begynte å bli kaldt, men jenta forble kald i voksi posen på vinteren da hun ble født. Så vil nok tro faktisk Odenwälder posen er best for barn født vinter og skal brukes da enn voksi.

I GRAVID bladet har de faktisk anbefalt Odenwälder dunpose i forhold til mange andre. Lett stelt med den, holder varmen og barnet kan faktisk bruke den til det er opptil 3 år. Mener faktisk også at Barnas Hus har tilbud nå på den. Om ikke jeg tar feil eller tilbudet er over.

Bare for å si min mening :)

Klem

Noe jeg ikke ville valgt ihvertfall er sånne pels greier.... mye mer jobb med dem og jeg ville vært skeptisk til at barnet etterhvert kanskje satte no i halsen av det. Men det er min mening da. Jeg ville snakket med fagfolk jeg om jeg hadde vært usikker, men venninna mi har testet ut ganske mye og brukt endel penger på dette, så jeg stoler på henne og følger hennes valg. Spes da vi ikke har masse å bruke på testing. Jeg er ihvertfall 100% sikker på at mitt valg av Odenwälder dunpose er beste :D Både etter å ha hørt fra min venninne og testingen i GRAVID bladene :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...