lene70 Skrevet 11. august 2008 #1 Skrevet 11. august 2008 hei jeg begynte med hormonplaster den 28 juli, noen som vet hva jeg skal videre på av medisiner? håper på svar..
♣ Christiane ♣ Skrevet 11. august 2008 #2 Skrevet 11. august 2008 Hei Jeg vet, for så i det andre innlegget ditt at du også hører til på Aleris. De har litt eget opplegg på det meste der. Og så skal vi inn til kontroll på torsdag begge to. Plasteret fortsetter du på hele veien, hvis du tester positivt skal du sannsynligvis bruke det fram til 7 ukers kontrollen( 3 uker etter positiv test) I tillegg vil du antagelig få Cyclogest( progesterontilskudd) som du starter på 1 dag før innsetting. Du får nærmere beskjed når du er til kontroll. Ved positiv test går man på cyglogest fram til uke10-12. Utover dette er det ikke noe annet du skal bruke.
lene70 Skrevet 11. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. august 2008 ja da kan det hende vi ses i gangene da.. jeg har time kl 1300. er så pent.
♣ Christiane ♣ Skrevet 11. august 2008 #4 Skrevet 11. august 2008 Har time kl 11.00 jeg så da er jeg ute av huset før du kommer, men skal ikke se bortifra at vi får innsetting samtidig. De samler oss gjerne hvis de kan iom at innsetting av fryseegg stort sett skjer fra kl 11.00 og utover.
MK73 Skrevet 11. august 2008 #5 Skrevet 11. august 2008 Hallo, damer! Ser at dere holder til på Aleris. Jeg er ferdig med mine forsøk i det offentlige og skal over til Aleris (mest sannsynlig). Har samlet sammen alle journalene mine, sendt samboeren til ny vurdering hos Purvis og har informasjonstime hos Aleris senere i denne måneden. Er jo litt nysgjerring på Aleris. Kan dere fortellle meg litt om hvordan dere opplever dem, hva slags regimer de kjører, hvordan de skiller seg fra andre klinikker eller andre innspill dere har? Jeg har time med dr. Holst.
♣ Christiane ♣ Skrevet 11. august 2008 #6 Skrevet 11. august 2008 Hallo Jeg begynte i motsatt ende med privat først. Kjøpte pakke med 3 icsi + en frys og har dessverre testet negativt på alle 4 innsettingene, men det er jo ikke klinikken sin feil. Har hatt flotte egg hver gang de bare vil ikke feste seg. Det er kun 2 leger og 2 sykepleier så du får fort et personlig forhold til alle. Har hatt både Dr Magnus og Dr Holst og syns begge to er dyktige sympatiske. Holst har skikkelig galgenhumor, så han tåler en fleip, hehe. Sykepleierne er kjempesøte. Har prøvd både langt regime med spray og kort regime uten, når du ikke blir gravid på den ene måten så prøver de noe annet. Det er bare å spørre, de retter seg etter dine ønsker dersom gode grunner ikke taler mot det. Har ingen andre klinikker å sammenligne med, har nå 7 egg på frys som jeg betaler for å få ting opp( utenfor kontraktspakken) og skal over til riksen i sep/okt hvis dette ikke fungerer. Ser for meg at det ikke blir like hyggelig, men på den annnen side så vet jeg hva jeg går til og trenger ikke så mye oppfølging lenger. Lykke til.
MK73 Skrevet 12. august 2008 #7 Skrevet 12. august 2008 Hei, Christiane, og tusen takk for svar! Synd at dere har vært gjennom det samme som oss (mhp forsøk). vi har hatt 1 IVF, 2 ICSI og 1 frysforsøk og de flotte eggene vil ikke feste seg hos meg heller (på tross av at jeg er et godt kasus, i følge Ullevål). Håper dere lykkes med frysforsøk nå!
♣ Christiane ♣ Skrevet 12. august 2008 #8 Skrevet 12. august 2008 Bare hyggelig å informere om ting jeg faktisk vet noe om, hehe Nok av andre ting som er helt fjernt for meg her inne. Syns det begynner å bli på tide at vi får en positiv test begge to nå, men det er jo ingen rettferdig fordeling av antall forsøk pr person dessverre. Trøster meg med at siden alt ser bra ut ved innsetting, så er det vel bare et tidsspørsmål før det klaffer. Har jo ikke tenkt til å gi meg, for jeg skal få det til. Har til og med booket meg inn på et icsi forsøk i oktober på riksen, så plan B er allerede oppe og går. Blir spennende å se hva du syns om Aleris da.
Ma73 Skrevet 12. august 2008 #9 Skrevet 12. august 2008 Hei, Christiane. Luerer på hvordan du fikk søknaden inn på Riksen. Var det Aleris som sendte, eller var det noen andre? Lurer veldig på å gjøre det samme som deg, har nemlig også bare prøve Aleris, og tenker nå Riksen pga økonomi.
♣ Christiane ♣ Skrevet 13. august 2008 #10 Skrevet 13. august 2008 Hei du. Fikk Dr Magnus på Aleris til å sende den for oss. Nevnte at jeg ville søke riksen på en samtale i april, og uken etter fikk vi brev fra riksen om at søknaden var mottatt og lå til behandling. Har måttet ta kromosomprøve for det tok jeg ikke på Aleris( bare min mann som gjorde det) og siden jeg skulle ha tredje icsi i mai/juni og visste at jeg hadde egg på frys så har jeg nå booket meg inn på riksen med forsøk i oktober dersom dette fryseforsøket går åt skogen det også. Kun økonomiske grunner til at vi gjør det også, for jeg trives på Aleris selv om målet ikke var å oppholde seg der over flere år, hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå