Gå til innhold

Avslag fra Riksen - noen som har opplevd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt 2 ICSI i Trømsø, men søkte Riksen etter sist fryseforsøk. Vi bor i Oslo og hadde etter flere reiser til og fra Tromsø bestemt oss for å søke oss over til Riksen pga av stresset med all reisinga. Først fikk vi et brev fra Riksen om at vi måtte vurderes på nytt og nå fikk vi svar med avslag da vi allerede har påbegynt behandlingen i Tromsø, og at det ikke er tungtveiende grunner til at vi må til Riksen for videre behandling. Er det mulig? Trodde at det at vi bor i Oslo burde være nok til at vi kan forsette behandlingen her og ikke i Tromsø?

Noen andre som har fått avslag fra Riksen? Synes dette ikke er riktig. Vi har uansett bestemt oss for å prøve privat nå, og jeg er i gang med spray, men vi har likevel 1 forsøk i det offentlige.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner ikke til det, men anbefaler deg å ta en telefon for å høre hvorfor. Sykepleierne der er veldig greie å snakke med. Lykke til!

Skrevet

Hei

Jeg hørte også egentlig til på Riksen, men valgte å starte i Trondheim siden det var så lang ventetid den gangen vi søkte. Vi fikk de samme opplysningene som deg at hvis vi først startet i Trondheim måtte vi også fortsette der. Tror det er litt pga all kunnskapen legene etterhvert får om deg mm...................

Men skjønner at det er frustrerende, det er jo veldig langt til Tromsø da:o( ! Jeg syns jo at Trondheim kan bli litt i overkant noen ganger, bor rett utenfor Oslo, så det er jo halve veien i forhold til deg..............

Godt du likevel er igang, selvom det blir litt dyrere:o)! Har du hatt mange innsettinger?

Selv har jeg hatt 5 innsettinger, og skal igang med medisiner nå i høst. Skal prøve meg på noen medisiner som gjør at jeg slipper to egg i normal syklus, så får vi se om det kan funke. Men problemet mitt er at det ikke vil feste seg, så har ikke veldig stor tro, men et ørlite håp har jeg og det kan jo noen ganger holde det også:o).

Lykke til videre da:o)

Skrevet

Takk for svar dere!

Har forhørt meg litt rundt og Riksen har mulighet til å avslå søknader med lite kapasitet som begrunnelse. Og det er det de sier i avslagsbrevet i tillegg til det av vi allerede har påbegynt behandlingen i Tromsø. Synes det likevel er ille jeg...men,men...er jo fornøyd med Tromsø, men hadde innstilt meg på å slippe reisinga igjen.

MEN trenger vel ikke det for SKAL jo bli gravid denne gangen. Har blitt gravid de to siste fryseførsøkene men det har endt med MA og SA. Har i alt 5 innsettinger bak meg(1IVM, 2ICSI med påfølgende 2 frys). Nå er det Aleris som gjelder - er godt vant med dem da det er de som har utført alle kontroller i forkant av forsøkene, og det var der vi ble utredet i utgangspunktet, så føler meg trygg hos dem. Skal på UL i mrogen og starter ganske snart med sprøyter.

Lykke til til dere også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...