Gå til innhold

Til de som er tvillingmødre!

mortherese=mamma til twins! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere som går hjemme etter permisjonsåret?

Bare lurer om det er noen som klarer seg med kontantstøtte og barnetrygd?

Ikke akkurat noen hast å finne det ut, siden tvillingene våre ikke er her før om 4 mnd, men bare lurer litt! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er ikke permisjonsåret mitt ferdig...men det nærmer seg..min plan er å jobbe 20%(1 dag i uka),da skal mannen passe twins,ellers skal jeg kose meg hjemme iallefall 1 år til.Har 4 barn i barnehagealder og måtte hatt god jobb for å tjene noe av betydning når jeg skulle betalt 4 barnehageplasser...men med kontantstøtte,barnetrygd for 4 og ca 4000 i lønn,så skal jeg greie å bet to 50% plasser i bhg,studielån,mat,klær mm.hadde jeg hatt bare twins hadde jeg nok greid meg uten den 20% jobben tror jeg...men er nå greit at bondemannen min får være alene en dag med twins!

Skrevet

Tusen takk for svar!

Mange tanker som surrer her i gården! Er jo ingenting jeg trenger å ta stilling til nå da, men syns det er greit å ha en liten slagplan! :)

Tror man skal klare seg greit egentlig, med kontantstøtte for to og barnetrygd. Og så hvis dette skulle være siste gangen jeg er gravid, så vil jeg jo gjerne oppleve mest mulig med de når de er små! :)

Hyggelig med flere romsdalinger her da! :)

Skrevet

Hei hei!

Gle deg - det er fantastisk å vere tvillingmor - det treng slett ikkje bli så travelt som mange vil ha det til;) Eg har hatt fantastiske 10,5 mnd heime, men etter 8-9 mnd kjende eg verkeleg suget etter å kome attende i jobb (det kan kanskje du òg få;). Så her skal pappaen vere heime no det neste året, han har først 11 veker lønna permisjon og så resten fram til sommaren utan løn. Han kosar seg allereie og syns det er ein super måte å bli endå betre kjent med gutane på. Og eg syns det er topp å vere i jobb igjen - og SÅÅ kjekt å kome heim!

Lukke til - forstår godt at det er greitt å planlegge litt - ein blir så innstilt på det ein har planlagt!

Skrevet

Jeg skal også være hjemme et ekstra år. Det lønner seg ikke økonomisk men for barna og mannen blir det helt supert, tror jeg da. Satser på at ikke kontantstøtten forsvinner:)

Skrevet

Min permisjon var over i slutten av juni. Etter det har mannen hatt pappaperm og noen av tvillingukene.

Føler litt behov for å gjøre noe annet, men er samtidig ikke helt klar til å slippe dem ut i verden heller. De er jo så små....bare 11 mnd, kan ikke går og knapt krabbe.

Her blir løsningen halv barnehageplass, halv kontantstøtte og frilancejobbing.

Må si jeg gleder meg til noen dager hvor jeg kan tenke mer på meg selv også...

Skrevet

Foreløpig har vi tenkt å være hjemme permisjonsåret ( bare tanker laangt fram i tid), om vi velger 80 eller 100% lønn er noe usikkert.

Så blir tvillingene 1 år sånn ca i februar-2010 .- Da er permisjonen brukt opp, Men jeg synes de er for små til å begynne i barnehage. så da håper vi at kontanstøtten fremdeles finnes, og at vi kan benytte oss av den frem til over sommeren 2010, slik at vi blir hjemme 6mnd lengre. Får da 10000 tilsammen i kontanstøtte og barnetrygd + at jeg kanskje jobber 1-2 dg i uka hvis det lar seg kombinere greit.

Det er tanken foreløpig hvertfall.. Om det blir sånn vil tiden vise..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...