Gå til innhold

UL dag 6 - hva er 'normal/bra' status?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere,

Tilbake etter UL dag 6 på Puregon (egentlig dag 5 siden jeg tok sprøyten rett før UL) og lurer på hva som er noenlunde normal/bra status på denne tiden - har vært hos min private gynekolog siden klinikken er langt unna så må ringe inn status i løpet av dagen så vet ikke om det blir aktuelt å justere dosen.

Jeg hadde 2 stk follikler på ca 10 mm på høyre side, 1 follikel på 11 mm på venstre og 4 follikler på 7 mm på venstre. Fikk beskjed om at slimhinnen var tynn så burde gi beskjed til klinikken om dette - merker at dette er litt for spennende nå - kommer til å bli kjempeskuffet dersom det ikke blir noen innsetting så ønsker alt skal være så normalt/bra som mulig :)

Erfaringer fra andre mottas med stor takk - forhåpentligvis kan det berolige meg også =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er veldig bra, Samina :)

Det høres ut som du har hatt en jevn fin vekst på follikler, og akkurat passe antall eggposer. Det skiller kun 4 mm fra de minste til de største, og det er ikke noe problem, da denne forskjellen jevner seg ut når eggløsningssprøyta settes.

Min erfaring tilsier at du vil fortsette på samme dose i 3-4 dager til før ny kontroll. Da vil nok de største eggene være 18 mm, og da har du kun gått på sprøyter i 9-10 dager, så det er jo relativt raskt!

Hvor tykk var slimhinnen? I de fleste tilfeller bygger den seg opp hver dag på medisiner, med ca. 1 mm. Alt over 7 mm ved innsetting er kjempebra :)

Lykke til :)

Skrevet

Takk for svar :)

Har fått beskjed fra klinikken om at jeg skal fortsette med medisiner som jeg har gjort hittil - neste UL er på fredag (dag 10) - kommer til å være veldig spent fram til det! Slimhinnen var 3 mm i følge gyn så krysser fingrene for at den vokser som du sier :)

Skrevet

Hei, syns det høres flott ut jeg. Jevne i størrelse er bra, er du heldig blir alle m videre. Ang slimhinne så sier nordica feks at fra 5 og opp er akseptabelt og alt over 7 er flott. Hvis du skal sette ovitrelle vil den også vokse, jeg har før blitt scannet samme dag som jeg satte o og dagen for inseminasjon og da har min vært 7 og deretter 9. Mye kan skje! :) Lykke til!

Skrevet

Hei igjen,

Et lite spørsmål til - hvor store skal folliklene normalt være når man setter eggløsningsprøyten?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...