Anonym bruker Skrevet 11. august 2008 #1 Del Skrevet 11. august 2008 har bestemt oss for 54 uker med 80%. Men hva skriver jeg i søknaden til arb. giver? Far skal ha de 6 siste ukene av permisjonen. Skal jeg da søke om 54 ukers permisjon, eller 48 uker? Og kan jeg evt. ta ferie samtidig som far tar sine 6 uker? (Har jeg fortsatt krav på 5 ukers ferie?) Jobber i 100% stilling som sykepleier. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138425744-s%C3%B8knad-om-permisjon-til-arbgiver/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. august 2008 #2 Del Skrevet 11. august 2008 Du skriver at du skal ha 80% permisjon. Send med kopi av helsekort (jeg sladdet "personlige" opplysninger, hehe) og skriv når terminen er. Jeg skrev også i søknaden når jeg ville avvikle ferie. Kan ta ferie i løpet av perm, og/eller samtidig med at far tar fedrekvoten. Du får svar fra arbeidsgiver når permisjonen startet (jeg ringte personal og spurte) og innvilgelsesbrev for permisjonen. Da sto det i mitt hvertfall den perioden jeg skulle ha perm, og hvilke perioder jeg skulle ha ferie. Fyll samtidig ut skjema til nav, det må du for at arbeidsgiver skal få refusjon. Fyll ut datoer du vet du skal ha ferie, og når far skal ta sin kvote. Ved endringer underveis, gi beskjed i god tid, nav bruker litt tid;) Når fødselen har funnet sted blir endelig permisjon fastsatt. Tror nav får beskjed fra sykehuset. Jeg sendte kopi av brevet til arbeidsgiver. Føder du før termin mister du av de 3 ukene du må ta før, og føder du etter begynner du å ta av resterende permisjonstid. Så ja, du kan ta ferie samtidig med at far tar sine 6 uker. Og du har krav på full ferie som vanlig. Jeg avviklet restferie i samme året jeg fødte (4 uker), og resten av ferien tok jeg året etter når far tok fedrekvoten (var 5 uker da). Håper dette ble forståelig;) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138425744-s%C3%B8knad-om-permisjon-til-arbgiver/#findComment-138431668 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå