Gå til innhold

HJELP! Må ha vogn snart...

Anbefalte innlegg

Ops... er 32 uker på vei, termin 13.oktober og har vel egentlig ikke ordnet noe som helst! Vogn må en jo ha og trenger noen gode råd! Er helt ny i dette "gamet" og har tenkt at en har GOOOOD tid...

Jeg ønsker en pent brukt vogn siden vi ikke har råd til ny og tenkte å følge med på finn.no. Vi bor landlig, skal en trille tur går det enten oppover eller nedover så vogna må være god å trille og firhjuling er vel bedre enn tre hjul i snø? Også må det jo være god plass i bagen =)

Emmaljunga eller Simo har jeg skjønt er bra etter å ha lest på nettsider. De er visst store og tunge å få i bil, men er ikke noe "shopping"/by menneske så biltur blir det ikke hver dag. Hva er det med Brio siden de omtrent aldri er omtalt på nettsider/forum? Andre merker du vil anbefale til mitt bruk?

Hva er forskjellen på classic og sports understell på Emmaljunga Duo Edge? Og hvorfor skriver noen Emmaljunga Duo Edge Combi? Har skjønt at kombi vogner har den fordel at du lett kan få med deg bagen, men er dette "helt håpløst" på duo vogner? Hva bør en se etter når en kjøper brukt vogn? Og hva MÅ en ha av ekstrautstyr i tillegg til selve vogna?

Håper noen tar seg tid til å skrive ned noen gode råd =) Eller kanskje noen har en vogn å selge på Østlandet (bor på Toten)?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138425715-hjelp-m%C3%A5-ha-vogn-snart/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en BRIO kombi (05) modell og er kjempe fornøyd med den! Jeg ville ha en stødig vogn med 4 hjul som "tåler litt", dessuten er det greit å få deler hvis det skulle skje noe, istedenfor alle mulig utenlandske vogner. Vognen er ganske tung, men har stor bil så jeg slipper og legge den sammen hver gang jeg skal bruke den.

Anbefaler kombi og ikke duo vogn, det er mye enklere og løfte bare bagen ut enn og demontere hele vogna, barnet sover jo stort sett når dette er aktuelt, og man vil jo ikke vekke dem, dessuten tar det jo mindre plass og oppevare vognen også i overgangen mellom og bruke bag og sportsdel. Skal man bruke bag nett i bil er det også greit og ha en hard bag man kan løfte inn og ut.

Regntrekk

Mygg / katte nett

i tillegg vogn til å ha i pose (anbefaler voksi som barnet kan ha noen år)

Lykke til!

Hvis du vil slippe å dra på ekstra vekt (som du jo gjør når du har kombivogn og bruker bag), så er Brio Happy også et alternativ. Dette er en duovogn. Understellet (mange varianter) er de samme som blir brukt på kombi-vogn. Bag og sittedel "klikkes" av og på understellet med to knapper - vedlig enkelt. Jeg bor i 4.etasje og klikker bag`en av på 2 sek og bærer i bærestroppene opp. Ikke noe problem! Bag på duovogn er som regel også strørre enn på kombivogner. Dersom det ikke er viktig at vogna blir veldig liten sammenslått ville jeg holdt meg unna Compact-understellet til Brio. Det er ikke noe fjæring i dette.

Prisene på de få Brio Happy som ligger på FINN er kanskje litt stive.... Jeg kjøpte nye Brio Happy med teleskopunderstell (med fjæring) og både bag og sportsvogndel m/trekk for ca. 5000.-

Jeg er mye på tur både på asfalt, grus og skogsveier. Er kjempefornøyd med min nye Brio Happy :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...