Anonym bruker Skrevet 11. august 2008 #1 Skrevet 11. august 2008 Hei. Vi har en liten tass på 15 mnd som har begynt å slå. Han klasker sikkelig til at det gjør vondt, spesielt i ansiktet. Ser ingen grunn til at han slår, han får all oppmerksomhet og er som oftes bare blid og glad dagen lang, kan ligge å kose å leke, så plutselig begynner han å slå.. Er dette normalt? Hva skal jeg gjøre med det? Han begynner i Barnehage om en uke idag.. Å lurer på hvordan dette skal gå hvis han slår andre bran?...
Jokeren Skrevet 11. august 2008 #2 Skrevet 11. august 2008 Det er helt normalt å ha en periode hvor de slår. Datteren min på 17 mnd har det også. Viktig å fortelle dem at det ikke er lov. Kan heller kose f.eks. De slutter med det etter en stund:)
Anonym bruker Skrevet 11. august 2008 #4 Skrevet 11. august 2008 Har en på snart 19 mndr her som kan slå... Var værre før, men det hender vi får et klask innimellom ennå. Drar litt i håret. Og til tider kan han skalle oss i ansiktet med pannen sin, noe som er sinnsykt vondt.. Vi sier det ikke er lov osv, så vi håper det gir seg om litt:) Skal i bhg snart han og, og der vil de nok få litt igjen av andre barn regner jeg med:) dette er nok helt normalt....
Anonym bruker Skrevet 11. august 2008 #5 Skrevet 11. august 2008 Helt normalt at de slår/biter/klyper osv. Det er ofte i perioden før de begynner å snakke man ser dette. De klarer ikke å utrykke seg slik at de blir forstått alltid og kan bli frustrerte og sinte og bli fysiske. Det er viktig å si at man ikke gjør sånt og vise andre ting man kan gjøre i stedet. Aksepter ikke, men vit samtidig at det er en del av normalutviklingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå