bruse Skrevet 11. august 2008 #1 Skrevet 11. august 2008 Guro 8 mnd har akkurat begynt å klatre på ting og reise seg opp på kne. Dermed blir det en fall rett bakover så holdet smeller i gulvet. Det er ikke noe hyggelig. Men det kan vel ikke unngås. Jeg regner med at alle faller slik mange ganger når de begynner å reise seg? Og det går helt greit eller? I dag kasta hun opp like etterpå. Men virka elles i fin form. Bør jeg være bekymret?
Zitro Skrevet 11. august 2008 #2 Skrevet 11. august 2008 Hvis hun kasta opp så må du være litt obs på hjernerystelse. Hvis hun faller bakover og smeller hodet i gulvet ofte så er det ikke bra. Husker når guttungen min skulle lære dette så satt jeg parat med en pute jeg og hvis han datt så kasta jeg puta bak han slik at han traff den. Var ikke mange dagene før han hadde full kontroll uansett og jeg unngikk ihvertfall dem værste smellene...
bruse Skrevet 11. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. august 2008 men satt du parat ved han hele dagen da? For det skjer jo så fort. Hun er utrolig aktiv og jeg trenger ikke snu meg bort mer enn noen sekunder før det skjer. Og det kan jo skje selv om hun er i lekegrinda eller på andre "trygge" steder. Og hvordan er jeg obs på hjernerystelse? Hva er symptomene? Hun virker som sagt i fin form. Er i aktiv lek på gulvet.
Zitro Skrevet 11. august 2008 #4 Skrevet 11. august 2008 Han reiste seg stort sett bare ved bordet på stua så når vi satt der, så satt jeg med puta... Ellers krabba han rundt. Oppi lekegrinda kan du legge et teppe i bunnen så blir det mykere. Typiske tegn på hjernrystelse er nettopp oppkast, svimmelhet ogsånt. Så lenge du fint får kontakt med henne, også når hun sover, så trenger du ikke bekymre deg...
bruse Skrevet 11. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. august 2008 Takk for svar. Nå har hun spist bra og smiler og skravler. Så tror det har gått bra. Men skal passe på så det ikke blir flere fall på en stund!
Gjest Skrevet 11. august 2008 #6 Skrevet 11. august 2008 Hadde akkurat samme problem for noen uker siden, men det begynner allerede å bli bedre. Virker som at han har bedre balanse. Det jeg har lest om babyer og fall, er at lege skal kontaktes dersom babyen faller vekk etter at den har slått seg, samme om det bare er noen få sekunder. Og hvis det kommer blod/væske ut av nese eller ører. Oppkast kan være et tegn på hjernerystelse, som en over her sa. Tror kanskje jeg ville tatt en tlf og hørt med en lege for sikkerhets skyld.
bruse Skrevet 11. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 11. august 2008 ringte for sikkerhets skyld. Hun mente det hørtes ut som det hadde gått bra.
Gjest Skrevet 11. august 2008 #8 Skrevet 11. august 2008 Det var godt:-). Huff, ikke kjekt med alle disse fallene, man klarer jo ikke å avverge alle heller. Men forhåpentligvis er det ikke så lenge til babyen din får litt bedre balanse, da er det i hvertfall slutt på de fæle bakoverfallene, med hodet rett i gulvet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå