Gå til innhold

Når får man epidural?

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Ja man må ha 5cm åpning, og det er først da fødselen regnes for å være i gang.... Før dette er det "bare modning".... Det tok vinter og vår med meg og sist, ble satt i gang på drypp... ja, ja får bare håpe det går fortere og uten drypp denne gangen..

Lykke til!

• 2 uker senere...

Hei

Jeg hadde 4 cm åpning før jeg fikk epidural, så du har nok lest rett. Hadde det grusomt før jeg kom så langt, men det gikk jo greit på et vis. Det som er viktig er at du blir forsikret om at det er anestesilege på plass når du har kommet så langt slik at det plutselig ikke går litt tid og det hele har kommet for langt til å få epidural.

Jeg fikk epidural når jeg kun hadde 2 cm åpning, men da hadde jeg hatt veer i et døgn og JM mente jeg trengte vile. De lot den virke en times tid før de satte på drypp for å få fart på sakene (ikke at det hjalp nevneverdig, men det er en annen diskusjon)

Men epidural er himmelsk, ingen tvil om det :)

Tok lang lang tid før jeg fikk 4 cm sist (igangsetting er ikke bra..). Og det endte med KS. Nå skal jeg ha samtale ifm neste fødsel, og det er ikke KS jeg skal argumentere for, men standby anestesilege...

Før og etter epidural kan ikke beskrives!

Annonse

En ting er hvertall sikkert... og d er at du får d ikke når du har full åpning:/

Når jg kom til sykehuset, bor et stykke ifra og kjørte i ambulanse ett par timer, hadde jg allerede full åpning og j... vondt!!

Spurte så fint jg kunne jordmor om ikke epidural var på sin plass nå? Men nei jenta mi, du har kommet alt for langt til d:/

Giiisp! Så d ble lystgass bare på meg.. funka d og;) *Hihi!*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...