Gå til innhold

Dere ammere med baby på eget rom..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på å legge mini på ca 5 mnd på eget rom nå.. han sover ofte så urolig og våkner enkelte netter dobbelt så ofte som vanlig! Sliter meg helt ut på sånne netter! Han ligger på sitt eget rom om dagen, så det vil sikkert gå greit natterstid og.

Syns dere det er mye pes å faktisk stå opp og gå til et annet rom for å amme om natta? Men det er kanskje verdt det om alle sover bedre..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei 3 natt her nå med mini på 5,5 på eget rom. det er myye bedre å gå inn for alle sover bedre i tillegg er det deilig å få tilbake soverommet med lesing på sengen osv.. men jeg er mye oppe på natten så jobber med den saken ;) lykke til

Skrevet

Vi la jenta vår inn på eget rom da hun var 5.5 mnd, Jeg ammet inne hos henne i en Ikea-lenestol. For meg var dette bedre, for jeg sov så uendelig mye bedre når hun ikke var en halvmeter fra meg. Jeg ble ellers bare liggende våken og høre på henne og på barnefar som snorket litt. Men, jeg satt i en stol og ammet henne da hun var på vårt rom også (fikk aldri til å amme liggende, og ville overhodet ikke ha henne liggende i vår seng, det var altfor skummelt for både meg og barnefar).

Vil ellers legge til at for oss hjalp det ikke å legge på eget rom mtp nattamming. Ammet like ofte, ammet faktisk om natten helt til for to uker siden, da tok vi nattavvenning (hun er 13 mnd nå).

Skrevet

Gutten min har sovet på eget rom fra han var 2-3 uker gammel. jeg sov veldig dårlig da han lå på rommet vårt; våknet av hver minste lille lyd(ofte lyder han lagde i søvne)

han har rom rett ved siden av oss, så jeg hører når han våkner; da setter jeg meg i stolen på rommet hans, gir mat og så sovner han igjen. prøver å ha på minst mulig lys, både for hans og min del; lettere å sovne igjen da...

han er forresten 4,5 mnd nå. har sjelden våknet mer enn 1 (noen ganger 2) ganger om natta, så kanskje derfor jeg ikke synes det gjør noe å gå til naborommet, hadde nok vært tyngre hvis jeg måtte opp hver time...

Skrevet

Takk for svar =))

Mini skal som regel ha mat mellom 22-22.30, 01-02, 06-07.. og så står vi opp mellom 07.30 - 08.30

Klarer uansett ikke å ligge å amme han på natta, så det er vel greit med en stol inne hos han. Uansett så spiser han nesten i søvne på natta, og roer seg med en gang han havner tilbake i senga si.=))

Har ikke noe håp om at det skal bli færre nattmåltider ennå, men nå slipper jeg kanskje å ligge på våk for hver minste lyd/ tegn til at han våkner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...