idamortil2 Skrevet 11. august 2008 #1 Skrevet 11. august 2008 Ja, i går klarte jeg ikke holde meg lenger. Jeg måtte bare kjøre til vakthavende apotek og kjøpe en test. (Søndag kveld.) Dette er 3. gang jeg og mannen skal ha barn sammen, og denne gangen var det han som skulle få lov å ordne med testen, se på den først og vise meg resultatet osv. Han så mildt sagt OVERRASKET ut!!! Men vi jublet og. Denne lille tassen var ikke heeelt planlagt (det var de 2 første.) Det er 15 mnd mellom jentene våre og vi har merket godt på kroppen hva det vil si å ha to tette og en badehette. Så vi hadde tenkt å vente noen år og se om vi skulle ha en til eller ikke. Mannen har hatt lyst på en gutt i lengre tid da. Om 20 dager skulle jeg endelig begynne på utdannelsen min (vil bli petroleums teknolog). Alt er i orden med skole og jentene har kommet inn i barnehage. Hadde i utgangspunktet tenkt de aldri skulle i barnehage, men jeg merket i vinter at jeg begynte å få lyst å utdanne meg. Nå blir iallefall ikke det noe av på mange år! Gråt litt for det i går innimellom all gleden med å være gravid. (hormoner og noen drømmer som ble veldig forandret:) Hvordan den lille ble til skjønner vel de fleste:) Vi har ikke brukt noen prevensjon, for jeg tåler ingenting (har prøvd spiral). Men stort sett når jeg har eggløsningtid bruker vi kondom eller lar være. Det klarte vi ikke denne gangen (feriemodus:) Dagen etter bestemte vi oss for å kjøpe angrepillen (vi er vanvittig fruktbare, begge jentene satt på første forsøket og det gjorde nr. 3 og gitt) I bilen på vei til 16 dagers ferie satt jeg med klump i magen og angrepillen i hånden. Ingen av oss ville jeg skulle ta den. Mannen bestemte til slutt etter endel diskusjon om at vi skulle vente og se hva skjebnen ville oss. Den ville oss ett lite barn til:) Siden jeg vet jeg er utrolig fruktbar har jeg vært obs på graviditetstegn. Her er de jeg har til nå: Ca 6 DPO tettere nese (jeg har små slimhinner i nesen, så dette merker jeg utrolig raskt. Har vært avhengig av nesespray i mange år, på lørdag slutta jeg:) 12 DPO Menssmerter i en liten halvtime eller så. Satt på restaurant i bulgaria og tenkte det var dumt jeg ikke hadde med ob. (hadde forventet mensen 8 august og dette var 6 august) 13 DPO Kvalm hele ettermiddagen (med nr. 1 var jeg kvalm på disse tider og allerede) 14 DPO Kjempe vonde stikkninger i høyre pupp som varte 5-10 min. + at den var små øm, men det har den vært fra og til lenge siden jeg opererte inn silikon i mars. Bitte litt gummistrikk utflod (har vært helt tørr fra eggløsning og til nå 17 DPO) Med første mann hadde jeg masse utflod hele veien. Men nå tipper vi det er en gutt (vi håper + at det kinesiske fødselskartet sier det. Graviditeter er vel annerledes med forskjellig kjønn???) 15 DPO Våknet om natten med menssmerter (slike jeg pleier ha akkurat når jeg begynner å blø) Stod opp og tok ibux og på med bind. Så gikk jeg rundt med bind på i 2 HELE dager, gikk på do og tørket meg ofte fordi jeg ventet jeg skulle blø når som helst. Menssmertene hadde jeg kontinuerlig og har de fremdeles. De er forskjellige i styrke. Ellers begynte jeg å blø og det gjorde vondt når jeg pusset tennene ca 6-12 DPO. (Jeg tenkte på at jeg kunne være gravid da.) Puppene har ikke vært spess vonde. Jeg kjenner det småstikker litt + at de fremdeles er mini ømme, men ja som sagt har de vært sånn ett halvt år snart. Dette ble fryktelig mye:)!!! Er nå usikker på om jeg skal ha de største i barnehage eller ikke. De har fått 50% plass. Jeg tenker de har godt av det + at jeg trenger det når den lille blir født. Jeg har hatt MYE bekkenproblemer de tidligere svangerskapene. Men barnehage er dyrt, vi har ikke mest penger her i verden akkurat nå siden jeg ikke har jobbet siden 2004 + at kontantstøtten halveres. Hva ville du gjort? Trenger mange synspunkter på dette altså. Har 19 dager på å si i fra at vi ikke vil ha plassene uten å må betale for det. (barnehagen åpner 29 oktober)
maria isabell Skrevet 11. august 2008 #2 Skrevet 11. august 2008 så koselig da:) ønsker 3 tette selv,men så var det denne utdanningen da:) har også lyst på mere utdannelse:) og så var det denne økonomien..når en har så tette er det like greit å ha dem hjemme og heller ta dem med i parken og åpen barnehage slik at de kan møte andre barn på sin alder...barnehage er dyrt til 3 barn,pluss at en mister kontantstøtta... ka med park? en får 4 timer dagen og betaler 1000kr pr mnd og en beholder hele kontantstøtta...ungen må være 2 år... du kan melde deg arbeidsledig, gjør du det 6 mnd før fødsel får du permisjons penger:)
gutt,gutt,jente(1MA) Skrevet 11. august 2008 #3 Skrevet 11. august 2008 Hei. er i en litt annen sit enn deg da. Har fast jobb og skal jobbe 60% fram til perm i romjula. Men mine to skal fortsette i barnehage etter fødsel også selv om jeg liker å ha dem hjemme.. Dette er for å komme godt i gang med amming.. Hvertfall tre rolige dager.. Og for å få tid med minstemann også.. Pluss at mine har allerede gått i barnehage og er vant med det... Så greit å fortsette med det.. Sikkert godt for dem å komme seg ut av huset litt.. De går i to forskjellige barnehager, familiebarnehage og "storebarnehagen".. Så da får de litt tid hver for seg.. Jeg ville tatt i mot tilbudet om barnehage.. Ungene har godt av å prøve seg litt alene uten foreldre.. ( Selv om jeg må si at jeg for noen år tilbake var HELT IMOT barnehage!!) Og du får sikkert godt av noen dager alene før nr.3 kommer??? Lykke til med valget.. Og nr. 3..
Sånn kan det gå Skrevet 11. august 2008 #4 Skrevet 11. august 2008 Hadde jeg vært deg ville jeg begynt på studiet som planlagt. Siden du ble gravid så nært studiestart vil du til og med få fødselsstipend.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå