Gå til innhold

Bakovervendt livmor.


Sun_Shine_

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om vi med bakovervendt livmor kjenner bevegelse- og får mage- senere enn dem med foroverliggende livmor?

 

Grunnen til at jeg lurer er:

I de to svangerskapene jeg har vært gjennom (et med et barn, og et med tvillinger), kjente jeg ikke liv før rundt uke 20.

* I det første svangerskapet (med et barn) var den ei som spurte meg i 6 mnd, om ikke min mann og jeg ikke skulle prøve å få barn snart. (Jeg gikk i badedrakt rett før hun spurte meg).

* Og i det andre svangerskapet (med tvillinger), kunne jeg lett skjule magen til jeg var ca 4,5 mnd på vei. Men etter dette var det helt umulig å skjule magen.

 

Noen som vet noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk en gutt i fjor,å jeg har bakovervendt livmor.Jeg kjente liv rundt uke 18,og jeg fikk synelig mage rundt 10-11uker (men hadde litt mage fra før).Men fikk den runde gravidmage formen ganske fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, lurer jeg også på.

 

Fikk vite at jeg har bakovervendt livmor hos legen denne uken.

 

Fikk også følelsen av at det er derfor jeg ikke merker noe på magen enda. Er 12 uker i morgen. barn nr 2 her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk beskjed om at jeg har bakovervendt livmor uten å få noe mer info om det av legen. men jeg har funnet ut kan det drøye lenger før magen viser for oss. men ingen regel uten unntak!

 

vil tro at det er veldig individuelt. men bakovervendt livmor vil si at den ligger lenger bak/inne, slik at det er gjerne naturlig at det tar litt lenger tid før magen synes.

jeg er nå 12+5 og merket selv for noen uker siden at klærene ble trangere, men har ikke fått veldig synlig mage enda..tror ikke folk som ikke vet det kan se det på meg for å si det på den måten, selv om jeg ikke orker å gå i noen av de gamle, nå for trange buksene mine...

 

når det gjelder bevegelse, så vet jeg ikke. har ikke noe erfaring på det området, men gleder meg stort til jeg får det!!

 

leste også at de med bakovervendt livmor kunne ha litt mer vanskeligheter med å bli gravid, men det gjaldt sannelig ikke meg som ble gravid knappe to uker etter at jeg slutta på pillen. før oppererte de det visst, men de har sluttet ettersom de har funnet ut at det visst ikke hadde så stor betydning likevel.

 

men alt i alt spiller det ikke noen rolle hvordan livmor ligger, så lenge den er et sikkert "rede" for våre ufødte barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...