*lillebolla* Skrevet 10. august 2008 #1 Skrevet 10. august 2008 Ettersom det går etter ansiennitet når man søker om barnehageplass (i Oslo, i alle fall), så burde jeg søke med en gang. Men er litt usikker på om vi flytter innen poden skal begynne i barnehagen ( satser på 1.august neste år) eller om vi finner ut at det er enkelte barnehager det er unødvendig å søke på fordi det er fullt... Derfor lurer jeg på følgende: Kan man søke (ved å bruke det skjemaet på nettet) og så endre det senere, så lenge man gjør det før hovedopptaket i mars? I så fall setter jeg jo bare opp 7 barnehager så fort som mulig, så kan jeg bruke litt lenger til på å undersøke etterpå...!
Anonym bruker Skrevet 11. august 2008 #2 Skrevet 11. august 2008 Sendt inn søknad sjapt! Om du endrer spiller ingen rolle, det er første gang søknaden er registrert som teller. Men du kan ikke endre mens hovedopptaket pågår, fra 1 mars til august, så du må endre før den tid.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2008 #3 Skrevet 11. august 2008 Du kan ikke bare sette opp 1 barnehage for å få inn søknaden. Da vet jeg hvertfall en bydel opplyser på sidene sine at å skrive inn flere barnehager på søknaden regnes som helt ny søknad. Så søk fort som f.... og før opp 7 barnehager. Ansiennieten går på dato, og innenfor samme dato går det på fødselsdato. Jeg har barn født før 1.1.2007, denne dato er maks ansiennitet du kan ha i oslo. Jeg søkte først 2.januar 2007 og havnet bak 50+ barn på vårt årskull:(
Gjest Skrevet 11. august 2008 #4 Skrevet 11. august 2008 Jeg prøvde nettopp å endre barnehagene på vår søknad i Oslo, men fikk beskjed om at vi ville miste ansienniteten hvis jeg endret søknaden. Og jeg ønsket selvsagt ikke å miste ansienniteten, den er jo gull verdt. Søkte før årets hovedopptak, men har høstbarn så vi fikk ikke være med i hovedopptaket. Ble ganske overrasket over at det ikke var lov til å endre ønskene, ganske absurd at man må velge "rett" bare noen uker etter fødselen. Så send inn søknaden raskt, men tenkt deg allikvel god om, særlig på hva du setter opp som nummer 1. Du kan nemlig fortsatt stå på venteliste for nummer 1 selv om du eventuellt får tilbud om en av de andre prioriteringene. Hvis du flytter til annen bydel, tar du med deg ansienniteten fra forrige bydel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå