Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjære dere her inne.

Jeg skal ha nytt ivf-forsøk i oktober. Jeg har i den forbindelse bestilt akupunktur-time. Starter denne uken. Er veldig usikker om det har noen hensikt... Er det noen her inne som har erfaringer ang dette??????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei nifficat.

Akupungtur har ikke hjulpet meg,

men jeg har lest at det har hjulpet andre !

Jeg har absolutt tro på alternativ behandling,

og prøver selv fotsoneterapi for øyeblikket...

Lykke til ! Gå for det,og tro på det !

Hilsen

Skrevet

Hei.

En vennine av meg ble gravid på sitt tredje ivf forsøk. Da hadde både hun og mannen gått til akupunktur før det siste forsøket. Det hadde de ikke gjort før de de to første.

Selv gikk vi begge til akupunktur før vårt første forsøk, men ble ikke gravid desverre. Nå er vi i gang igjen og prøver akupunktur denne gangen også. Hun vi går til har egt par hundre baby-takkekort på venterommet så det er i allefall mange prøvere som også prøver akupunktur:)

Skrevet

Jeg hadde mitt første fryseforsøk før ferien og ble gravid:-) Hadde da gått til akupunktur først (og rett før og etter innsetting) Om det var det som hjalp vet jeg jo ikke. Jeg ble også gravid tidligere på første ordinære IVF forsøk. Da hadde jeg ikke gått til akupunktur først (men da var jeg til ei som drev med kinesologi i forkant)

Har veldig tro på at diverse alternative metoder virker, men det virker ikke like godt på alle. Så man må nesten bare prøve seg fram.

Lykke til:-)

Skrevet

De fleste sier her på forumet at "det kan uansett ikke skade og alt skal være prøvd" osv. En skal bare være litt klar over at flere eksperter ikke deler dette synet, noen mener faktisk at det ikke er bra i forbindelse med et ivf-forsøk fordi det da forstyrrer en kropp som er på medisinering. Medisinene/hormonene en tar skal da være nok. Dette er det også folk som driver med aku. og annen alt.behandling som har uttalt. De som sliter med å bli gravide UTEN at de er under ivf mente de kunne ha effekt av akupunktur ol. Men man ble altså advart mot å kombinere det med ivf. Andre igjen mener det er gunstig. Så det er altså delt syn om dette skader eller gagner eller om det ikke har noen effekt i det hele tatt. Så er det opp til deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...