Gå til innhold

Slanking og amming. What to do?


Djoolia 07+08+12

Anbefalte innlegg

Så var det tilbake på slankedebatten for min del :)

 

Gikk på ketolyse i fjor,og gikk ned 5 kg på en uke. Men så ble jeg gravid igjen. Men siden jeg ammer,kan jeg jo ikke gå på ketolysekuren.

 

Så,hva kan jeg gjøre? Jeg har kuttet ut søtsaker,potetgull og cola,og går tur hver dag,ofte flere ganger pr dag. Har ikke så mye tid til å trene,siden jeg har to stykker under 2 år.

 

Jeg veier nå 80 kg,har gått ned 15 kilo siden fødselen for 8 uker siden. 7 av dem siden jeg kom hjem fra sykehuset. Var 75 kg før jeg ble gravid med nr 2,men hadde ennå 10 kilo igjen til det jeg var før jeg ble gravid med nr 1,altså 65 kilo.

Så nå vil jeg ta av 15 kilo,men er det mulig når jeg ammer og ikke har så mye tid til trening?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge du ammer bør du ikke starte noen form for slanking eller kurer. Tenk normalt sunt kosthold og gå turer med vogn. Ta tak i slankingen når du er ferdig å amme - når du slanker deg kvitter gjerne kroppen seg med "slagg" og kan utskille en del giftstoffer og disse går over i morsmelken. Derfor ikke anbefalt å kombinere slanking og amming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har jo tenkt å amme leeenge...

 

Det jeg er usikker på er hva som egentlig er et sunt kosthold. Lite karbohydrater,kalorier osv. Blir jo forvirra av alt "ekspertene" sier.

Vet jo at jeg skal holde meg unna sukkerholdige varer,potetgull osv,men hva mer?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ammer og går ned i vekt...men:

 

Har kutta kraftig ned på karber.

Spiser all frukt og grønnsaker.

Spiser ikkje potetgull..litt snop.

Spiser nøtter.

Spiser sunt fett( filetbacon osv)

Spiser ikkje brød men ryvita.

Spiser gjerne pizza og loff til middag i helgene.

Poenget er at en går ned gradvis med å redusere karber men alt med måte når vi ammer...viktig å ikkje kutte ut frukt og grønt.

 

Har gått ned 6 kg på 10 uker på denne måten og da spiser eg mye...og ikkje slavisk.

 

La på meg 30 kg for tredje gang ved graviditet og 10kg pleier eg å måtte slanke bort..resten vann.

 

Pjokken er 4.5 mnd og eg skal ned 8 kg til...sakte men sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ryvitaen er det MYE karbohydrater i egentlig.. Har målt blodsukkeret etter inntak..HØYT. Så jeg har gått over på fedon lindberg brød i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går heldigvis gradvis ned i vekt,har nå 3 kilo igjen til det jeg var når jeg ble gravid. Babyen er 2 mnd i dag,så det går riktig vei.Men jeg er utålmodig.

Har tegna medlemsskap på treningssenteret i dag :) Satser på å trene der minst 3 ganger i uka,får se om jeg gidder det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...