Gå til innhold

ting jeg gleder meg til etter fødselen!

mommy3

Anbefalte innlegg

Jeg er en 37 år gammel tredjegangsgravid - og forhåpentlig sistegangsgravid ;-)! Kunne gjerne tenke meg ett barn til, men det er kun hvis mannen min kan gå gravid... Har med andre ord hatt en gangske vanskelig graviditet.

Er nå 31 uker + 4 dager på vei, men har sett høygravid ut siden uke 20!! Og det er ikke overdrevet. Ganske tungt å være så stor så lenge (for ikke å nevne alle kommentarer fra hvem som helst om min store mage!) og ganske dyrt og, med tanke på en gravidegarderobe for både vinter og sommer.

Men nok om hvordan jeg har hatt det - for nå vil jeg skrive om alt jeg GLEDER MEG til!!

Det må vel ikke nevnes at det å se det nye mennesket blir en höjdare? Etter det:

1) Å ikke stadig vekk få blikk, kommentarer og berøring på min stakkars mage av alle mulige mennesker til alle tider!

2) Å se ut som en "allminnelig ikke-gravid" kvinne igjen

3) Å føle meg sexy for mannen min (han sier jeg gjør det nå, men JEG gjør ikke det)

4) Å kunne sitte på do med albuene på knærne ;-)

5) Å LØPE, gå og bevege meg som jeg vil uten smerter

6) Misjonærstillingen.......

7) Å ta meg et glass rødvin når jeg har lyst til det - for ikke å nevne spise røkelaks og lignende ting vi skal unngå mens vi er gravide

8) Å kunne stå helt inntil vasken når jeg vasker opp

9) Å bli kvitt hemorroidene og treg mage

10) Å kunne ha 2-åringen og 4-åringen oppå fanget mitt og tett inntil meg!

11) Å kunne løfte barna mine og snurre dem rundt - uten å måtte betale dyrt for det etterpå

12) Å kunne ligge på magen (og ryggen) og sove og/eller spille et spill på gulvet!

13) Å sykle uten sjokkerte blikk - og uten at lårene dunker bort i magen

14) Å vaske gulvet uten problemer

15) Å spise usunt uten dårlig samvittighet for et annet menneske

16) Å slippe å telle antall spark fra magen - og bli stresset når det ikke er mange nok

17) Å ikke måtte gå på do ørten ganger i døgnet

18) Å stå tett inntil mannen min og kysse - og slippe å stå sidelengs og klemme noen

19) Å FÅ KROPPEN MIN FOR MEG SELV! :-)

Har jeg glemt noe?

Fortsetter under...

Må smile litt. Har hatt ganske ukomplisert svangerskap til nu (er i uke 25). Her er det jeg gleder meg mest til:

- Ta et glass rødvin. Og til å spise det jeg måtte ønske (så var det den ammingen da). Men savner spekemat og ost i alle varianter.

- Sove godt en helt natt, men det kan jo bli flere år til :)

- Begynne å trene. Er ingen treningsnarkoman, men nå har jeg dårlig med kondis.

Ellers gleder jeg meg jo veldig til babyen kommer, så jeg får bli kjent med ham. Nå vet jeg jo også mer hva jeg går til. Med førstemann synes jeg det var mest skummelt og de første ukene var ikke noe gøy. Tror nok det blir annerledes denne gangen.

Foruten alt som har med det nye familiemedlemmet å gjøre, gleder jeg meg til å bli en ''hot mama'', dvs. trene meg i form, få kroppsfasongen tilbake, handle nytt tøy, og fiffe meg opp :).

Rødvin er heller ikke å forakte- Etter hvert som pjokken ikke ammes så mye

Over 7 mndr til jeg har termin, så jeg tror jeg gjør lurt i å vente litt med å tenke på alt jeg savner/kommer til å savne :-) Men en ting gleder jeg meg til; det er de første ukene med ny baby, rolige formiddager i sofaen med amming, magsiner, babykos og en DVD-boks med en morsom serie. Så får vi bare håpe det blir like idyllisk som sist!

Annonse

En fra før: Høres ut som om du hadde en litt annen tilværelse enn meg den første tiden. Vår tulle var veldig aktiv og sov svært lite på dagtid :)

Hun var likevel verdens beste baby, men jeg må innrømme at jeg drømmer om å få en skikkelig kul gutt, som liker å slappe av og sove en del :)

Bra du sier det, best å være forberedt på alle mulige situasjoner!

For forventningene er nok noe høye etter forrige gang. Det var bare en helt fantastisk periode.

Da håper jeg du får gutt som vil kuule'n, selv sikter jeg på en tulle denne gangen, og håper hun også er av det bedagelige slaget ;-)

Jeg har nå kun 6 dager igjen til KS - og kjenner meg veldig godt igjen i din beskrivelse. I begynnelsen av juni ble jeg spurt om jeg kom til å ha mulighet til å være med på min midterste datters konfirmasjon!

Nå spør alle om jeg venter tvilllinger eller fler - må tilstå at jeg er meget lei alle kommentarene - selv om jeg vet at det ikke er vondt ment fra hver enkelt så blir jo summen av det hele overveldende.

Jeg gleder meg til:

1) å kunne gå trappen uten å hive etter pusten

2) ha et større utvalg av klær (som ikke strammer)

3) ikke vokne av smerte flere ganger ila natten

men ikke minst:

se den lille skapningen som har vokst inni meg i 38 uker. Gleder meg til lukten av nyfødt - og å se hvordan de 3 andre søsknene reagerer på å få en liten lillebror.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...