Gå til innhold

Hva skjer med kistene når man blir kremert??

Anbefalte innlegg

jeg jobber i et begravelsesbyrå.. og jeg synes det er ikke dyrt med tanke på hvor mye arbeid det er med det.. mange trur at vi bare står i kirken og deler ut sanger. det er ikke tilfelle.. Og det sverre så er det mange begravelsesbyråer som er ekstrem dyre. men vi prøver å gjør en god jobb for å få en verdig avslutting på livet til folk dere er glade i..

og kiskten blir brent sammen med avdøde.. jeg vil heller det enn at marker spiser meg opp..

Fortsetter under...

Gjest Sekretøsa

2 prinsesser, jeg har ikke sagt at kista er dyr i seg selv, jeg syntes det var dyrt DERSOM kisten IKKE ble brent :)

jeg blåser i om markene spiser meg, jeg vil bare ikke at en gravemaskin skal dele meg i 2-3 når jeg ligger der! ;)

Gjest Sekretøsa

Sensitiv, frøken? Jeg tålte det faktisk... syntes det var fin lesning. I den grad det kan kalles fint.

Jeg er i en prosess for jeg prøver å lære meg å takle at det ligger døde mennesker ved siden av garderoben vår på jobb, skjønner du.. Kanskje litt opptatt av døden om dagen... hehe

Annonse

den var ikke til deg.. det var noen andre som syntes det var dyrt med begravelse.. en kiste koster fra 5000 og oppover.. spørs hvor mye man vil betale for det.. men de fleste her vi bor tar den til 5000. og jeg forstår at du synes det er dyrt hvis ikke man får med seg kisten.. hehe.. men det får du!

Og det er veldig vanlig at folk tar med seg andre ting i graven å.. noen vil ha med seg bilde.. synes det er en fin ting jeg..

da min datter mista oldemora si så tegnet hun en tegning som hun fikk med seg i grava.. dette er min datter veldig opptatt av..

selv har vi et annet forhold til døden siden det er vår jobb.. både min mann og jeg.. + min sviger far..

Nå angrer jeg veldig for at jeg gikk inn å leste her. Skulle egentlig bare få bekreftet at de fikk med seg kisten.. At de bøyer seg på midten var helt forferdelig for meg lese:-p Og noe jeg absolutt ikke ville ha visst om..

Annonse

Gjest Sekretøsa

Nei, jeg prøvde å la være og nevne det da, men siden andre tok det opp, så måtte jeg liksom "bekrefte" at det var det jeg hadde hørt også...

Er nok mye man ikke vil vite om! Jeg visste ikke engang at det lå døde mennesker på jobb!

Gjest Sekretøsa

Hehe, jeg jobber i omsorgsbolig for eldre, så jeg burde jo skjønt at det var noe bak den store døra. Men jeg var lykkelig uvitende til for en stund siden. Nå dunker hjertet mitt høyt, og pulsen stiger samtidig som svetten renner, når jeg går forbi der og det ligger noen der.. Men men, thats life!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...