Gå til innhold

Hva skjer med kistene når man blir kremert??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Kisten brenner opp den også, så hva som er vitsen kan man jo på en måte lure på ja, det er mange penger å bruke på noe som den som er død ikke får se....men det har jo med tradisjoner, verdighet og sånt å gjøre, man skal ta godt vare på dem man er glad i når de er døde og de skal forlate denne verden pent stelt i en pen kiste. Å vise den siste ære, slike ting...men det er synd at det skal være så ekstremt dyrt å gi sine kjære en verdig begravelse synes jeg....

Moren min er kremert og de blir kremert med kisten.

Har også hørt at en av grunnen er at det blir for lite aske til urnen med kun mennesket, samt at det er uverdig å bare "kaste" et menneske inn i ovnen for så å brenne det (både for den som er død og for de som skal utføre arbeidet)

Uff.. Det har jeg tenkt mye på. At mamma faktisk ble brent. Betaler gjerne 100.000,- ekstra jeg for at hun ikke bare skulle bli kastet inn i ovnen., så uverdig. Fy faen det er helt grusomt å tenke på at mamma er brent opp:-p

Annonse

Gjest Sekretøsa

Nei, jeg har vondt for å tro at han har løyet. MEN, han har jo bare sett denne ene (og en til om jeg ikke forsto det feil). Han forklarte detaljert hva som skjedde, så jeg ble litt paff. Hadde han fleipa, så ville han sagt det

Jeg vil ikke dø!!!!!!! Men ja, jeg vil heller bli brent enn kakka på!

Gjest Sekretøsa

Jeg leste nettop en artikkel om kremering, og ettersom jeg forsto så var denne "kremere'n" der når det pågikk? Og han måtte "se inn luken" etter 3 kvarter... wææææ

monajenten, sorry det altså.. .men det satt igang litt tankevirksomhet her hos meg....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...