Sofia <3 Skrevet 10. august 2008 #1 Skrevet 10. august 2008 Noen anbefalinger? Skal til Kreta i sept, og trenger en god reisetrille:) Snuppa vil da være 6 mnd Vi har en helt enkel en, men ryggen kan ikke slås HELT ned på den da...
Pernille Sofie Skrevet 10. august 2008 #2 Skrevet 10. august 2008 Når barnet ditt er bare er 6 mnd anbefales det jo en trille som kan legges helt ned. Veldig greit sånn at de kan sove også.. Vi skal også til Kreta i september og trengte en reisetrille. Jeg anbefaler maclaren teghno xt. Den er noe dyr, men etter en demostrasjon i butikken var vi ikke i tvil. Man kan legge ned ryggen helt, og stive av slik at beina kan hvile når ungen sover, solskjerm (kan også utvide den, slik at ungen ligger nesten inni vogna helt beskyttet), justerbart håndtak, kurv under vogna, låsbare hjul, og regn trekk m.m. Veldig enkel å legge sammen, blir ganske liten, selv om vogna ser endel større ut en den aller minste trillene når den er oppslått. Og denne kan man jo bruke til ungen blir 4 år, eller ikke trenger trille lengre. Greit til å bruke i byen, på kjøpesenter også. vekt 6,5 kg. Vi kjøpte vår i Danmark til halve prisen i forhold til i Norge. Men skal dere ikke dit, eller ikke bor i nærheten slik at dere kan reise dit, så kan den bestilles på internettbutikken der (www.tojbamsen.dk eller www.pinocchio.dk) Pris i Norge 3200 kr, i Danmark på Pinoccio betalte vi 1699 danske kroner.. Har brukt vogna allerede og den er hvert hver krone. Vår gutt er 4 mnd nå og han trives veldig godt i den. Et annent tips er jo å sjekke på finn.no
Gjest Skrevet 10. august 2008 #3 Skrevet 10. august 2008 Vi har vært i Chania og Agia Marina / Platanias - og jeg anbefaler ikke Trille i det hele tatt. Heller ei sportsvogn med gode hjul. Det er humpete og kranglete fortau, og mye opp og med fra HØYE fortauskanter. Da er de stive parapplytrillene med små plasthjul noe dritt. Det samme gjelder om man skal kjøre i sanden. Ta med hovedvogna, eller invester i ei god trille som evt kan brukes når hovedvogna blir for stor og tung her hjemme også. Teutonia Timmy eller den nye DBS trilla (dbsbaby.no) er gode eksempler. Siden hun er så liten sover hun mye i vogna, og det er viktig med comfort både for henne og dere som triller. Ikke kjekt å riste babyen sund heller.
Sofia <3 Skrevet 10. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 10. august 2008 Takk for gode råd! Vi skal til Platanias. Var der for endel år tilbake (da uten barn), og når du sier det så husker jeg jo at det var svæære fortauskanter! helt grotesk! Så da tror jeg kanskje bare at vi tar den vanlige vogna hennes med! Ellers noen generelle gode råd ang syden tur m baby? Er mest spent på om det lar seg kombinere med soling og baby på stranda? Tenkte jeg og sambo kunne bytte på å sole oss og sitte i skyggen og kose/leke med henne:) Men er strengt tatt ikke så viktig, babyen som kommer i 1.rekke nå
Mammatiltogutter! Skrevet 10. august 2008 #5 Skrevet 10. august 2008 har hørt at flyselskapene ikke er så forsiktige med barnevognene i bagasjen. Litt kjedelig hvis man har kjøpt ei ny og fin vogn, så bli den skadet på flyturen... Kanskje noe å tenke på hvis man har planer om å investere dyrt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå