2gull+spire Skrevet 10. august 2008 #1 Del Skrevet 10. august 2008 Da føler jeg at jeg har tid til å skrive litt her ang. fødselen.. Den varte og rakk i 12 timer med intense smerter spør du meg.. Er førstegengs fødende og trodde virkelig ikke at det gikk ann!! Men ut kom en helt perfekt jentebaby som var 3142gr og 49cm. Første gang jeg kjente at noe ca kl 0130.. La meg litt i badekaret, men det forsvant ikke.. Ca kl 0715 gikk proppen(som jeg trodde hadde gått fra før) og da startet riene på ordentlig. Var på sukehuset kl 0900 og hun kom ut 2106. Da vi kom til sykehuset hadde jeg kun 2cm åpning, men det var få fødenede denne dagen så vi fikk et rom..kl 1600 etter vaktskifte, kom det en fantastisk dansk jordmor og hun tilkalte lege som tok vannet..Ca 2 liter el noe.. vanvittig mye. Fikk alt av smertelindring, men alikevel skrek jeg meg hes..Stakar mann som måtte se på. Da press riene startet rundt halv ni, var jeg så klar for å få henne ut og vips så kom hun sterk og fin. Sydde fire sting og vi var hjemme 17 timer etter fødsel. Nå har hun lagt på seg nesten 500gr og begynt å vise personlighet.. Det er en fantastisk opplevelse å bli foreldre:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138419030-en-helt-perfekt-jente-ble-f%C3%B8dt-270708/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå