Gå til innhold

Oliver/Odin/Olve/Odne

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg liker best Odin av de du har på lista, synes det er stilig! Olve er også litt stilig, samtidig som det er spesielt. Oliver er fint, men altfor populært for min del. Odne liker jeg ikke, synes ikke det er fint.

Hva heter din far da? :-) Angående oppkalling så synes jeg at gutten burde få nettopp det navnet som din far heter for at det skal være ordentlig oppkalling, eller i det minste et navn som er veldig likt din fars navn. At bare forbokstaven er lik ser ikke jeg på som oppkalling. Hvis din far f.eks heter Odd, så er jo Odne en bra oppkalling, eller noe sånt som Odd Emil osv. Men hvis han heter Odd, og barnebarnet får navnet Oliver, så synes jeg ikke det er oppkalling.

Det er hvertfall min ærlige mening! :-)

Annonse

Annonse

Er dere begge islandske? Kan dere ikke bare kalle han Olafur da? hvis dere absolutt ikke vil ha noen norske varianter?

Ellers er jo Oliver veldig fint synes jeg. valgte nesten det selv et par mnd. tilbake. Hvor mange som heter det ville ikke jeg brydd emg om om detre liker det og det passer for dere. Alle uttale måtene nordmenn hadde på Oliver var det som drev oss vanvidd.

Ellers så er trauste navn som Olav og Olaf fine synes jeg. De kommmer tilbake. Litt kult egentlig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...