Gå til innhold

kutte ut MELKEPRODUKTER

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har hatt baby med magevondt på kvelden som har prøvd å kutte ut alt med melk i? jeg skal prøve det nå, og håper det hjelper.. noen med god erfaring? eller noen som har prøvd å kutte ut melk, men at det ikke hjalp? hva gjorde dere da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg antar dere har prøvd kiropraktor, hvis ikke bestill time i morgen.

Vi kutta alle melkeprodukter med førstemann. Et herk, må lage all mat fra bunnen av.

Det finnes melange uten melk, gode soyaprodukter (feks yoghurt og melk til grøt/matlagning, fløteerstatning osv). Fake-ost er skamdårlig så det bom-kjøpet kan du spare deg (spyyyyy).

På dagen 3 mnd kunne jeg spise alt jeg ville igjen. prøv med noe melkeprodukter feks hver 14. dag. Magen til den lille modnes jo.

Skrevet

Jepp!!!

Da Dennis var nesten 3 uker kutta jg ut all melkeprodukter, det hjalp så si overnatta.

Sa dette på 6ukers kontrollen, og helsesøster mente at jeg trengte ikke være så drastisk. Hu mente at jg klart kunne spise ost og smør og 1 glass melk kunne da ikke være så farli......

Testa dette med pizza og en pinup på fredag..... DUMT gjort, for ungen begynte å skrike igjen.....

Så her er det ikke noe melkeprodukter på 6 uker vaffal :o) Men det går heilt fint, ønsker ikke å se ungen min så vondt.

Skrevet

Her så hjalp det og bare kutte ut ren melk og alt som er laget med masse ren melk, som feks risengrynsgrøt. Merket forskjell over natten.

Når hun ble 4 mnd, kunne jeg begynne og drikke vanlig melk igjen.

Skrevet

Vesla mi reagerer hvis jeg drikker vanlig, ubehandlet melk. Andre melkeprodukter, inkl. sauser, ost, yoghurt og kulturmelk reagerer hun ikke på. Verd å teste om din er lik?

Skrevet

Jeg kutta ut melk da hun var litt over 3 uker,

merka bedring med en gang.

Men det var en del andre ting jeg måtte kutte ut i tillegg for å få bukt med skrikinga:

Løk, purre, kål, salater, belgfrukter, paprika, farseprodukter, olivenolje, jordbær.

Jeg tenkte sånn, at jeg kutter ut alt som er potensielt "farlig" tvert,

også kan jeg teste ett "produkt" om dagen og se hvordan det går.

Reaksjonene kommer neste dag.

De dagene hun ikke tålte det jeg hadde spist, var fullstendig hjerteskjærende.

Spiste dødskjedelig lenge, brød uten smør med banan eller tubemakrell,

og pasta ris eller poteter med reint kjøtt/fisk til og gulrøtter.

Men det var så stor forskjell på livskvaliteten til både jenta mi og meg at det var definitivt verd det.

Husk å ta kalsiumtilskudd hvis du kutter melkeprodukter helt.

Etter hun ble tre måneder, har ikke melk vært noe problem i det hele tatt.

Jeg har også kunnet ta inn flere og flere produkter i kostholdet igjen,

men ingen ting har så langt fått fram de voldsome hyletoktene hun hadde i starten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...