Happy H Skrevet 10. august 2008 #1 Skrevet 10. august 2008 Hei! Noen her som har opplevd å ha svangerskapsforgiftning i ett svangerskap og så få d igjen i neste og? Vet dere evt hvor lenge en bør vente før en evt blir gravid igjen?? Syns det er vanskelig å finne noe info om dette.
Mamman til gullet og klumpen Skrevet 18. august 2008 #2 Skrevet 18. august 2008 Fant litt info her: http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=2651 "Dersom blodtrykket blir normalt etter fødselen, vil det hos førstegangsfødende være liten risiko (5%) for at det utvikles svangerskapsforgiftning ved neste graviditet. Dersom svangerskapsforgiftning oppstår før 30. uke hos førstegangsfødende, kan risikoen for svangerskapsforgiftning ved senere svangerskap være så høy som 40%. Kvinner som har født før, har enda høyere risko for svangerskapsforgiftning ved neste graviditet " Jeg ble anbefalt å vente i minimum 2 år før kroppen ville klare ett nytt svangerskap. Masse lykke til!
Happy H Skrevet 19. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 19. august 2008 Tusen takk!!!!=) då venter vi hvertfall 2 år.. Det var i mitt andre svangerskap eg fikk det, helt akutt i uke 34+3, ble innlagt og satt igang 3dager seinere. gikk på blodtrykk medisiner i 3mnd etter fødselen, men no er alt tilbake til det normale.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå