Gå til innhold

Vesla har ansiktet fullt av små "kviser"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er vel sånne melkeprikker eller hva det heter, men hun har fått så enormt mye! Hele ansiktet, halsen og brystet er nesten dekt av små røde prikker. Ser ikke så bra ut.. Hun er fem uker gammel.

Noen som vet hvor lenge dette varer, gjør det vondt for de, og er det noe jeg kan gjøre med dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ifølge helsesøster var disse hormonprikkene en blanding av hormoner, noe mor har spist som går i morsmelka, noen reagerer på klærne de har på (tøymykner osv) og varme.. Det går litt til og fra.. Hvis hun blir tørr i huden så smør med en god fet krem, her må vi smøre i kinnene av og til, pluss bak ørene for der har hun fått sprekker.. Men ellers er det bare å vente til det går over! =) Det plager dem ikke, med mindre huden blir tørr da..

Skrevet

Har blitt fortalt at locobase kremen (den gule) skal gjøre underverker mot disse prikkene... den er jo grei til alt annen smøring også...

Skrevet

Gutten min fikk oxo det da han var rundt3-4 uker og jeg gjorde ingenting, og det forsvant etter 1,5-2 uker.

Skrevet

Jenta vår er ikke så veldig plaget av disse, men har jo noen. Det går litt opp og ned, noen dager er det mange andre dager færre. Men ifølge mamma hadde visstnok jeg kroppen full av disse prikkene - og jeg har senere fått konstatert laktoseintoleranse, legen jeg var hos da de fant ut av det spurte meg faktisk om jeg hadde hatt mye av dette utslettet og mente det hadde en sammenheng, men ikke vet jeg.

Uansett er det hverken plagsomt eller farlig for dem, og det går bort igjen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...