Nætte;mortil2 Skrevet 10. august 2008 #1 Skrevet 10. august 2008 Jeg bare lurte på hvor mye deres babyer holder hodet opp selv? Tuppa mi blir 2 måneder snart, og holder hodet godt opp når hun ligger på gulvet eller ligger på magen/brystet vårt, og fikk i går kommentarer på hvor godt hun holder hodet selv. Også når vi bare holder henne vanlig så er hun oppe med hodet og kikker rundt.. Storebror gjorde det samme.. Så jeg er bare nysgjerrig jeg! =)
hormonia&alienimagen3 Skrevet 10. august 2008 #2 Skrevet 10. august 2008 Thia klarte og holde hodet sitt så og si fra 6 uker s alderen,men det var etter tre mnd hun hadde hodet sitt ordentlig rett opp når hun ligger på magen. Men ungen hater virkelig intenst og ligge på magen,det tar maks 5 minutter om jeg har flaks før hun virkelig begynner og skrike.... Hun reiser seg selv bare jeg støtter henne men de får egentlig ikke lov til det av helsesøstrene/fagfolk...Det kan visstnok ødelegge ryggen dems... Ungen kjeder vettet av seg om dagen for hun eier ikke det minste problem med og sitte og stå annet en balanse,så jobber hun tungt med å skjønne hvordan hun skal klare og komme seg opp på egen hånd.... Må sies; hun fikk lov til å sitte i baby stol igår for første gang men det var bare i tre minutter om gangen,da ble hun super fornøyd når hun satt der...Bare når vi var på den resturanten da,vi har ikke babystol hjemme enda... Trur det er vanlig at de klarer å holde hodet sitt i to mnd alder jeg,for alle driver å prater om hvor tidlig ute barnet sitt er og hvor sterk de er men det gjelder jo nesten alle ungene bortsett fra de som har en fysisk kjink som forhindrer barna i og trene seg...
Nætte;mortil2 Skrevet 10. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. august 2008 Skjønner jeg deg rett så ønsker Thia å sitte opp for å se verden?? Men du kan jo støtte henne opp med puter og slikt så hun får være mer oppreist på gulvet uten at hun belaster ryggen. Førstemann var også slik, han ville opp å se! Så da han var 4 mnd så stabla jeg puter og tepper i vogna så trilla vi tur.. Første turen omtrent hvor han ikke gråt.. For han ble helt fra seg i vogna, og da skjønte jeg jo hvorfor.. Han ville se! Har du bæresele/sjal? Da kan du bære så hun får se seg rundt? Jeg bare lurte på hvor mye babyer på ca 2 mnd klarer med hodet altså, jeg har ikke tenkt over om hun er tidlig ute eller ikke, for hun er så lita at det er nytteløst å tenke på.. Bare lurte siden jeg fikk en kommentar på det i går, om ikke alle har hodet så mye oppe selv.
MiaKristin Skrevet 10. august 2008 #4 Skrevet 10. august 2008 Lillemann her har holdt hodet oppe godt fra nesten første stund, han er nå 8 uker og er ekstremt sterk i nakken og resten av kroppen. Og er veldig opptatt av at vi må holde han så han kan "stå" opprsit å kikke. På 6-ukers kontrollen sa legen at han var veldig sterk, men at det også er normalt for barn med kolikk.
hormonia&alienimagen3 Skrevet 10. august 2008 #5 Skrevet 10. august 2008 Hun er vanvittig nyskjerrig på alt,og har sitti og følgt med på hver og en hvis vi sitter på kaffebarer og slikt og følger med på de som prater.Jeg pleier og la henne se rundt og sitte i fanget altså,men har ikke turt å la henne sitte i vogna eller i stol pga det HS drev og sa... Men har tenkt å ta ut bagen i vogna så hun får sitte mens jeg er ute... Hun bare ser alt for liten ut til vogna uten bag,men alt for stor til baggen... (bare for at jeg er vandt til og se henne i baggen,for hun er kort nok til baggen enda men den er ganske trang i bredden...)
hormonia&alienimagen3 Skrevet 10. august 2008 #6 Skrevet 10. august 2008 Men to mnd trur jeg de klarer det ganske bra de fleste barn.. Alle på barselgruppen klarte seg bra da,uten om han som hadde noe galt med rygg eller nakken.Men han ble også mye bedre etter fysioterapaut og kiropraktor...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå